OT: Linux (na desktopu) a kompilace (bylo: Re: Alternativnifirmware do routeru - SVN server)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 3 10:08:00 CET 2011

Vůbec nechápete oč jde.

Víte kolik firem má rozjetý i veliký byznys jenom na tom, že flikují
windowsy tak aby to firmám a lidem jelo? Víte že úspěch DOTCOM byl jen kvůli
Y2K?

A proč firmy chtějí windowsy? Protože lidi je chtějí, protože je znají - ze
školy, měli je zkopírované doma,... Ale HLAVNĚ ve velkých firmách je placený
SW velký majetek, zvyšuje hodnotu firmy, ale Linux ji naopak zaplacením za
služby snižuje!

Billg sám řekl, že za popularitu windows vděčí nelegálnímu šíření. Ovšem
uživatelsky použitelný Linux přišel až o 8 let později - u nás to byl RedHat
5.1CZ (extra česká verze), v US 4.x, ve zbytku světa ještě o 3-7 let
později.

A teď si představte, že by PC lidem fungovalo tak třeba jako jako herní
konzola, prostě nerozbitný systém. O něco takového se pokusil google s
androidem, ale tím že tam neudělali uživatelské účty a inicializaci programu
do výchozího stavu (na normálním linuxu se to řeší smazání příslušného
adresáře s tečkou), na plno systémových konfigurací má právo i nerootový
uživatel (root na některých zařízeních ani nejde)  ho vlastně degradovali na
poměrně křehký systém.