Autobaterie
Jirka
zaloha na volny.cz
Úterý Květen 31 19:47:54 CEST 2011
> Dne 31.5.2011 18:53, aze napsal(a):
>> Domnívám se, že baterie s vyšším startovacím proudem (=menší Ri) a
>> stejnou kapacitou bude mít v článku více slabších desek paralelně.
> pokud bude mit vic desek paralelne tak bude mit vyssi kapacitu -
> kapacita je vzdy jen o tom jaka plocha je ve styku s elektrolytem
No, tak já se zase domnívám, že kapacita akumulátoru není dána plochou,
ale objemem (hmotností) desek. Jinými slovy tím, kolik hmoty elektrod je
k dispozici pro eletrochemické změny, kterými při vybíjení vzniká el. proud.
On pro to stačí i selský rozum, uvedu pár příkladů:
- užitečná energie v aku se udává ve Wh/kg
- když vznikly sintrované NiCd články, tak v prvních okamžicích (při
zachování +- shodné hmotnosti a velikosti ve srovnání s články s
hmotovými elektrodami) nešlo ani tak o zvýšení kapacity článku, ale o
mnohem větší plochu elektrod, která přinesla výrazně menší proudovou
hustotu pro elektrody => snížení Ri, možnost rychlonabíjení atd. apod.
Konkrétně pro AA: byly běžně k mání kapacity okolo 500mAh jak v
hmotovém, tak v sintrovaném provedení. Rapidní zvýšení kapacity
sintrovaných typů přišlo až mnohem později.
---
Jirka
Další informace o konferenci Hw-list