OT: jak to chodí v USA, bylo: Internet od O2

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Úterý Květen 31 10:48:47 CEST 2011

> Technik O2 provedl nejaky reset sluzeb a uz nebezi ani internet.
> Cesky bananistan....

Když jsme u toho českého banánistánu, tak se rád podělím o tříleté zkušenosti s telekomunikacemi v USA. Teď už jsem zase v Praze.

Když jsme se se ženou přestěhovali, měl jsem nakvap, takže internet zařídila žena. Dostala nejlevnější kabelový internet od společnosti Comcast za §50 měsíčně. To je celkem dost. Na půl roku byla ale nějaká sleva. Comcast a Verizon jsou dva největší poskytovatelé kabelového internetu na východním pobřeží USA.

Nějak se jí zadrhával youtube, zvlášť když se dívala delší dobu. Kupodivu služba Netflix (placená půjčovna DVD a streamování videa) fungovala bez nejmenšího problému v mnohem vyšším rozlišení. Pak jsem se z rádia dozvěděl, že společnost Comcast je u soudu za to, že selektivně vkládá chyby do služeb, které jsou pro ně konkurenční, což je například internetová televize či telefon. Nikde ve smlouvě o tom nic není.

Pak jsem koupil wifi skype telefon. Ten fungoval šíleně, spojení se rozpadalo, pořád ten samý problém - umělé vkládání chyb. Kupodivu klient na PC fungoval trochu lépe, asi firma Skype software vylepšovala, aby se s těmito chybami uměl vypořádat.

Zavolal jsem společnosti Comcast, ať se na ten můj supervysokorychlostní internet podívaji, že mi to nějak nefunguje, že se seká youtube a skype. Tak přijel technik, přešrouboval pár F-konektorů a ukázal mi na nějakém internetovém videu, jak to pěkně funguje. Možná to byl zpřátelený server, do kterého chyby nevkládají.

Za 14 dní nejen že internet nešel líp, ale přišla složenka na $100 za výjezd technika. Tak jsem jim volal, že takhle ne. Složenku zrušili a downgrejdoval jsem jim službu na méněsupervysokorychlostní internet za $25 měsíčně. Aha, najednou mají levnější službu, než co nazačátku vnutili ženě. A funguje nám to v podstatě stejně jako ten dvakrát dražší.

Závěr je, že telekomunikační dobytek je na celém světě. A to je ještě procházka růžovou zahradou oproti zdravotnickému systému a systému soukromých zdravotních pojišťoven, co tam mají. Což jistě 20tiletý zdravý studentík bez rodiny netuší, když básní o zemi za velkou louží. Jak zpívá Fanánek, chleba je všude o dvou kůrkách a prdel o dvou půlkách.

Vojta Bubník