[OT] Padajici Skype

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pátek Květen 27 22:20:00 CEST 2011

> [...]
> 1) VoIP - vlastni sit, "pripojena" do rady VoIP "siti" verejne dostupnych
>     (enum, SIP Broker, ISN) i komercnich (Betamax, FonoSip, VPBX24 atd.)
> 2) Pevna sit (lhostejno, jakeho operatora, vsechny pouzivaji stejnou
>     technologii)
> 3) Mobilni sit
>    Skype ve srovnani mit nemohu, nebot nepouzivam.
>    Dulezite je, ze je-li dostatecna sire pasma, muzete na VoIP pouzit "HD"
> kodeky (tj. s vetsim frekvencnim pasmem, napr. rodinu G.722/SIREN nebo
> SILK) a pri pouziti kvalitnich pristroju (Cisco, Linksys) je takovy hovor
Jsem presvedcen, ze co do srozumitelnosti hovoru je lepe , je li pasmo
kvalitne oriznute od 300-3400Hz.
Tedy jakekoliv "HiFi" prednesy vnesou do srozumitelnosti veci, ktere tam
byt nemusi a nemaji a hlavne mohou silne rusit.
To se tyce i citlivosti na okoni hluk , sykavky, nizke tony dechu,
kaslani atd.... atd.

> Skype pouziva pri dostatecne siri pasma
> rovnez sirokopasmove kodeky a proto muze byt rovnez hovor pres nej
> kvalitnejsi nez z bezneho telefonu a o mobilu vubec nemluve.
Taky to podle toho nekdy vypada, lomozy a hluky z mikrofonu, ktere by
nekdy vystrelily membranu reproduktoru, vysky, jez tahaji za usi.
Kolikrat nekdo mluvi - ja sluchatka na usich a najednou by me usi
upadly. Na druhe strane nekdo prasknul dvermi ( pruvan ? ) a kvalitne i
s puvodni dymamikou se to dostalo az k memu uchu..
Je to dobre, nebo ne?

Ano, VKV pouziva sirsi pasmo i pro prenos hlasu, ale tam je k tomu
uspusoben vysilaci retezec a ve studiu se se do modulace nedostanou
hluky okoli. Tedy nikdo tam nepraska dvermi, nekasle atd...

JaKub