zahrievajuci sa transformator

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Pátek Květen 27 12:51:14 CEST 2011

>Setrit sa da na vselicom, napriklad na priereze vodica.
>potom sa zvysuje odpor vodica a tym vznika stratove teplo
>:)

Asi je práve v tom šetrení problém. Pri problematickom transformátore je
v takom prípade dobre po pripojení na sieť držať prst na vinutí, či sa
nezahrieva. Teplo sa až potom prenáša z vinutia do jadra. Ale tiež
zahrievanie vnútorného vinutia sa môže zistiť až neskôr. Väčšinou ani
nestihne a začne sa z izolácie medzi vrstvami dymiť. Ja by som v tomto
prípade tipoval poddimenzované jadro.Pokiaľ ma pamäť neklame, mala by to
byť približne druhá mocnina prierezu stredného stĺpika jadra. P.B.