Level shifer 1,8V / 3.3 respektive 5V ?

j s jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Květen 26 12:31:35 CEST 2011

Tak to je ten jednoduchsi pripad. Na toto naozaj staci 2x16
rezistorov, stary znamy odporovy delic. Treba si zratat casove
konstanty a ak budu sediet (budu povedzme o jeden rad nizsie ako
perioda signalu), nie je dovod preco by to nemalo fungovat.
Z hladiska statickeho - pre 5V->1V8 trebars 3K3 a 1K8, mozno 1K5 ak
chcete mat vacsiu napatovu rezervu.
Co sa tyka dynamickych vlastnosti - pri kapacite 1V8 vstupu povedzme
10pF aj s kuskom plosneho spoja vychadza casova konstanta zhruba
10.10^-12 F * 2.10^3 Ohm ~ 20.10^-9 s, teda by som do toho pustal
signal s minimalnou periodou asi 200.10^-9s, teda 200ns, resp. 5MHz a
malo by byt vsetko v poriadku. Pre mensie periody signalu umerne
mensie rezistory, ale tam treba brat do uvahy zatazitelnost 5V
vystupu.

No a ked nie rezistory (lebo su velke, lacne alebo malo cool), tak asi
fakt to nejake LVC-cko, aj ked z Farnella. O vhodnejsich level
converteroch neviem. Pouzivam jedno aj druhe, podla potreby.

J.S.