[OT] Do patku bych zapomel...

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Květen 24 22:26:10 CEST 2011

Něco funkčně podobného se objevilo asi před 2 lety na DX, ale toto se
připojovalo rovnou na kabel k aku a mělo to výrazně větší kapacitu. Třeba to
někomu i sporně fungovalo, ale je otázka, co měl za auto. Pochybuji, že by
to vylepšilo řídící jednotku. Mohlo by to dobře zafungovat u špatně
očištěných kontaktů k baterce a mechanickém autě, ale třeba u w353
rozdělovač furt napájí jednu z cívek 3A, takže doba bez odběru je jen
mžiková a nestačí v takovém případě k nějakému lepšímu výsledku. Nicméně
můžu vykuchat z PC zdrojů primární kondy a pověsit je na baterku v barkasovi
(je na takové experimenty stvořený, baterka je za sedadlem), aby v rámci
objektivity bylo učiněno případu zadost.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>

> Hi, super! V jinem clanku o tom typu, co vypadá jak brnensky... hodiny, je
> uvedeno, ze je tam 2200 uF/16 a modrá LED. Vylepseny typ... Je az
> neskutecne, kdo a kde to nabizi.
> AZE

Zdravim,
  nasel jsem jeden clanek na netu, hovorici nepokryte o tom, ze jadrem NS je
elektrolyticky kondenzator a funkce tam byla vysvetlovana tim, ze tento
zpusobi "stabilizaci" napeti palubni site, z cehoz nasledne tezi napr. ECU
a hlavne zapalovaci system, v dusledku cehoz je stabilni jiskra a tedy nizsi
spotreba.
  Je mi jasne, ze tohle je blbost, protoze oloveny akumulator, ktery je
schopen nastartovat motor, musi mit tak maly vnitrni odpor a diky sve
deskove
konstrukci a tlustym vyvodum i tak malou indukcnost, ze jakakoliv dalsi
"stabilizace" pomoci C je zbytecna. Samozrejme ECU ma svoji vnitrni
filtraci,
takze opet nemuze NS nic zlepsit, a pokud bychom uvazovali treba to
zapalovaci
trafo/civku, od jejich privodu k cigaretaku je takova delka dratu, ze se
nejaky filtracni efekt NS nemuze vubec projevit.
  Ale alespon nemlzili, ze to vyuziva volnou energii nebo orgon :-).