Re: dimenzování vodičů

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Květen 22 18:12:52 CEST 2011

 22.5.2011, 17:55:56

Pokud by to melo bejt "podle normy", pak normy, alespon ty pro nn
davaji dve omezeni. Prvni je na dovolene otepleni vodice, tam na
pracovnim mapeti jaksi nezalezi a jde bez problemu pouzit treba
zmineny Sichr. Druhe omezeni je na ubytek napeti, tam pro takove
specialni pripady jako je rozvod 5 V nebo startovani auta IMHO zadna
norma neni je treba prizvat ku pomoci pana Ohma. Pokud clovek
nepotrebuje podobnych vypoctu delat 1000 za den, staci i par vzorcu v
excelu.
V priloze ja fragment jisteho "hrichu mladi". Mino par dalsich
drobnosti to umi ze zadaneho prurezu nebo prumeru a delky vodice
spocitat ohmicky odpor i pro jinou nez jm. teplotu.
Je to v excelu 97, takze pripadne rozsireni pro o jine materialy nebo
pridani dalsich funkci by nemel byt problem.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz