Re: Korekce frekvence krystalu v hodnikach

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Květen 20 22:06:49 CEST 2011

V rozvaděčích se už nějaký čas nevrtám, tehdy jsem měl plastové právě z tohoto důvodu. V podobných případech navíc dodržuji pravidlo, že se nedotýkám žádného dalšího potenciálně s něčím spojeného předmětu (zejména uzemněné části rozvaděče). Od oné události jsem ovšem hlavně začal odmítat se pod napětím vrtat v rozvaděčích, kde nejsou v pořádku šrouby a zejména kde chybí přepážky mezi fázemi :-)

Nyní spíš hrozí věci, jako marxův generátor. - Tam už na nějakých těch kiloohmech nesejde :-) Mám rozdělanou nízkoimpedanční verzi se skleněným dielektrikem, kde lze předpokládat větší dosah co do nebezpečnosti pro elektroniku, než pro člověka... Podobné by to mohlo být i s magnetronem, což je další z aktuálních rizik.

PH