Elektricka bezpecnost v Spojenom kralovstve,was: Farnell - jistota desetinasobku ; -)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Květen 19 15:12:58 CEST 2011

>V GB vacsina koncoviek ma pripajaci kolik na ochranu cely kovovy a
>pracovne vodice su koliky plastove a kovove maju len konce,
>ktore su urcite vnutri. konstrukcne je to urobene tak, ze ked
>povytiahnete, tak sa ku pracovnym kontaktom nedostanete,
>a ked je to vytiahnute tk, ze sa dostanete, tak uz nie su pripojene
>vnutri zasuvky.
>Z hladiska bezbecnosti je to spravene dobre.

Toto vlastne priamo vyplyva z tej ich bezmedznej paranoie, ktoru som uz spominal (poistka je aj vo vidlici aj v zasuvke, napriklad). Jednym z nasledkov je aj ta masivnost vidlice. Dalsim je to, ze na drvivej vacsine zasuviek je vypinac (nie je povinny, ale pomerne zasadne ho tam davaju; je koliskovy, zapina sa samozrejme nadol, takze na nom sa ten prach praveze usadzuje ;-) a ze drviva vacsina zasuviek ma clonku (to mozno dokonca aj je povinne; je to dalsi z dovodov tej masivnej vidlice - odsunut tu clonku vyzaduje pomerne velku silu - a pre neexistenciu "zmensenej" vidlice pre spotrebice triedy II).

Britsky inziner, ktory by navrhol inherentne nebezpecnu vidlicu, by pravdepodobne zhnil v Toweri, a tak je to spravne... ;-)

wek