Nahrada tranzisotru IRFPF50?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 12 14:29:14 CEST 2011

V jednotranzistorových zdrojích se po rozepnutí na D objeví napětí, které je
součtem napětí napájecího (z PFC typ. 350 V) a indukovaného.

V případě propustných měničů (na výstupu typicky dvojitá dioda a mohutná
tlumivka) vznikne dvojnásobek (např. 700 V).

Blokující měniče (na výstupu dioda a kondenzátor a teprve za ním možná i
tlumivka) mohou mít indukované napětí obecně libovolné, obvykle se volí
kolem 200 V (součet např. 550 V).

Vzhledem k dalším okolnostem tipuji, že se jedná o první variantu, tzn.
tranzistor musí být na min. 800 V, aby to mělo alespoň nějakou šanci přežít.

PH

From: <jar.mez na centrum.cz>
Spina to usmernene sitove napeti, z 400V C ,tak by to teoreticky vadit
nemuselo, ale jak radi ostatni, pouziji  IRFPE50, nejak jsem ho pri hledani
prehledl.

Ted jen doufam, ze jsem neprehledl nic dalsiho a hlavni spinaci tranzistor +
rychla dioda v obvodu pomocneho vinuti na primaru je jedine co odeslo, nerad
bych vse po rozplynuti dymu menil znovu . :-)
Snad ne, je to +- klasicke zapojeni s UC3844 , tedy doplnene o PFC s L4891A
a v provedeni na proud 20A na sekundaru, popravde, tlumivku namotanou 4mm2
dratem vidim snad poprve.