rychlost spinani diody

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Neděle Květen 8 23:44:53 CEST 2011


Ohledně těch simulací - za hluboké totality jsme měli počítač EC1021 a z 
ČVUT jsme dostali simulační program - tuším že se to jmenovalo David. 
Náš systémák to nějak přizpůsobil, na fakultě měli počítač IBM. Dalo mu 
to spoustu práce. Tehdy jsme řešili stabilitu soustavy, kde byl 200KW DC 
elektromotor,hydraulické čerpadlo, hydromotor a dynamometr.
Od výrobce motoru jsme nezískali ani přibližný model (moment 
setrvačnosti, časovou konstantu odezvy motoru)
od hydrauliky jsme nezískali vůbec nic
dynamometr navrhovali naši strojaři aby to s rezervou vydrželo všechno 
:-)) dynamo spojené statorem s váhou asi jako je na poště na balíky. Z 
váhy se moment snímal drátovým potenciometrem, který jezdil po prvních 
10 závitech. Váha se houpala a hezky pomalu.
Po dlouhých pokusech jsme simulaci vzdali, nabastlila se tam časová 
konstanta asi půl minuty a nějak to s tím chodilo. Ostatně celé to 
zařízení bylo z principu na nic, ale to jsme pochopili až když to 
fungovalo a začalo se to používat.
Od té doby simulacím nějak moc nedůvěřuju.
Anděl


Dne 8.5.2011 21:42, Jan Waclawek napsal(a):
> No, ono asi zavisi od toho, o ktorom inzinierovi sa bavime.
>
> Ak je to inzinier ktory pouziva suciastku v aplikacii, tak co sa simulacii tyka, pre neho su urcene hotove modely v hotovych simulatoroch, ktore sa ma naucit pouzivat. Mal by poznat kvalitativne pozadie jednotlivych parametrov modelu, ale je zbytocne aby skumal blizsie samotny model, aj ked nepochybne sa moze dostat do situacii, kde model z principu svojej nevyhnutnej obmedzenosti zlyhava (kedy by mal oslovit inzinierov z nasledujucich odstavcov).
>
> Inzinier u vyrobcov polovodicov meria vlastnosti prvkov za roznych okolnosti, urcuje parametre pre model a citlivost jednotlivych parametrov na parametroch vyrobneho procesu a na vplyvoch (teplota, vek, klima) na suciastku, overuje rozsah platnosti modelu, samozrejme musi rozumiet tomu, co na co vplyva.
>
> No a potom su dalsi inzinieri, ktori tie simulatory pisu, ti samozrejme musia chapat aj pozadie aj poznat prislusny fyzikalno-matematicky aparat; niekedy dokonca urcuju aj parametre modelov resp. pisu soft na ich urcenie z merani.
>
> No a potom su taki inzinieri, ktori kafru fyzikom do roboty a tie modely tvoria a modifikuju...
>
> Je ulohou vysokoskolskeho pedagoga citlivo vyselektovat material tak, aby vsetky tieto kategorie dostali solidny zaklad, ziskali potrebny prehlad, a vytvorit podmienky na to, aby sa pripadni vybrani zaujemcovia o podrobnosti mohli dozvediet viac ci priamo zacali pracovat na nejakom zasadnejsom probleme.
>
> Tolko teda o teorii a praxi. ;-)
>
> wek
>



Další informace o konferenci Hw-list