rychlost spinani diody

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Květen 8 21:42:19 CEST 2011

No, ono asi zavisi od toho, o ktorom inzinierovi sa bavime.

Ak je to inzinier ktory pouziva suciastku v aplikacii, tak co sa simulacii tyka, pre neho su urcene hotove modely v hotovych simulatoroch, ktore sa ma naucit pouzivat. Mal by poznat kvalitativne pozadie jednotlivych parametrov modelu, ale je zbytocne aby skumal blizsie samotny model, aj ked nepochybne sa moze dostat do situacii, kde model z principu svojej nevyhnutnej obmedzenosti zlyhava (kedy by mal oslovit inzinierov z nasledujucich odstavcov).

Inzinier u vyrobcov polovodicov meria vlastnosti prvkov za roznych okolnosti, urcuje parametre pre model a citlivost jednotlivych parametrov na parametroch vyrobneho procesu a na vplyvoch (teplota, vek, klima) na suciastku, overuje rozsah platnosti modelu, samozrejme musi rozumiet tomu, co na co vplyva.

No a potom su dalsi inzinieri, ktori tie simulatory pisu, ti samozrejme musia chapat aj pozadie aj poznat prislusny fyzikalno-matematicky aparat; niekedy dokonca urcuju aj parametre modelov resp. pisu soft na ich urcenie z merani.

No a potom su taki inzinieri, ktori kafru fyzikom do roboty a tie modely tvoria a modifikuju...

Je ulohou vysokoskolskeho pedagoga citlivo vyselektovat material tak, aby vsetky tieto kategorie dostali solidny zaklad, ziskali potrebny prehlad, a vytvorit podmienky na to, aby sa pripadni vybrani zaujemcovia o podrobnosti mohli dozvediet viac ci priamo zacali pracovat na nejakom zasadnejsom probleme.

Tolko teda o teorii a praxi. ;-)

wek