Display/TV

Čtvrtek Březen 31 06:41:44 CEST 2011

2011/3/30 Petr Tomasek <tomasek na etf.cuni.cz>:

> V Prase uz jede experiment s DVB-T2 (ze Zizkova, tusim)...

No tak jede nějaký experiment. Zkuste mi odpovědět ná pár otázek:

1) Kdy asi bude plné pokrytí ČR signálem DVB-T2?
2) Jak dlouho ještě poběží stávající DVB-T?
3) Jakou má životnost nová televize?
4) Myslíte si, že TV stanice okamžitě skočí po nové technologii a
starou opustí? Rozhodně ne dřív než se rozšíří mezi lidmi přístroje s
DVB-T2 tunerem. A ani potom na DVB-T2 nepřejdou automaticky, protože
to asi nebude zadarmo.
5) Myslíte si, že lidi budou chtít zahodit svoje poměrně nové televize
jen kvůli DVB-T2? HD vysílání mají možnost přijímat už teď, jak z
DVB-T, tak ze satelitu. A kabelovka si žije vlastním životem.

Jestli tady někdy budeme mít DVB-T2, tak to nebude za rok a nebude to
ze dne na den. Tipuju tak za 10 let a pak možná 5 let budou souběžně
fungovat DVB-T a DVB-T2.

Navíc ani to není důvod vyrábět holé panely bez jakéhokoliv tuneru,
naopak výrobci můžou osadit DVB-T2 tuner, který je s DVB-T zpětně
kompatibilní.

P.K.