ADMINRe: OTJe modernatechnologia redukovatelnanajednoduchevysvetlenia?Was:Re:Japonsko

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Březen 31 00:54:42 CEST 2011

On Wed, 30 Mar 2011, Jiri Foldyna wrote:

> Pokud chápete stát jako plnoprávného účastníka trhu, tak máte pravdu. Ovšem
> toto pojetí mi tak trochu připomíná rozhodčího, který by chtěl pískat
> fotbalové utkání a současně byl členem jednoho týmu. Samozřejmě, je to
> možné, že. Podle mého názoru má být ovšem rozhodčí nestranný, čemuž lze jen
> stěží věřit, pokud bude mít z vítězství jedné strany prospěch.
> Stejná situace je i se státem jako účastníkem hospodářské soutěže - stát pro
> podnikání určuje pravidla, dohlíží na jejich dodržování a sám soutěže
> účastní ? Ano, děje se tak, ale považovat to za správné ? Ne, děkuji.

Kdyby stat mohl narizovat soudum jak maji rozhodovat kdyz je ve sporu
statni podnik nebo urad tak jiste. Jenze vzhledem k tomu co je dnes
rozsudku kdy stat plati odskodne za ten ci onen urad, jsou to jen
teoreticke plky, realita je jinde.

> Zase vedle. Podnikání je riskantní záležitost. Vložíte peníze a čas do
> projektu, který nevyjde, výnosy se nekonají. Slyšel jste někdy termín
> rizikový kapitál ? Pokud ne, doporučuji dohledat.

Blaboly. Kdyz si otevrete prodejnu v nespravne ctvrti je to velice
rizikovy podnik. A i kdyz se nepolozite v prvnim roce, tak ani pak to
nebude nijak ziskove pres velkou miru rizika. Hrani na burze nebo
v karty je neco trochu jineho nez bezne podnikani, ale tvrdit ze Vas
zisk bude primo umerny mire rizika ktere podstoupite ?

> Nějak nevidím rozdíl mezi poplatkem za služby a platbou za služby. Používáte
> na to snad nějaké jiné peníze ? Státu za služby platíte prostřednictvím

Myslim ze to pisu dost jasne - poplatek platite protoze Vam to nekdo
naridi, napr za svoz odpadu , bez ohledu jak sluzbu opravdu vyuzivate.
Vy skutecne musite odvadet poste nejake penize i kdyz si nic neposilate ?