ADMINRe: OTJe modernatechnologia redukovatelnanajednoduchevysvetlenia?Was:Re:Japonsko

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Středa Březen 30 22:50:21 CEST 2011

> Podnik je podnik a urad je urad. Zisk uradu je asi protimluv
> ale podnik
> ktery normalne pracuje na volnem trhu je firma jako kazda
> jina a je jedno
> kdo ji vlastni. Pokud ma zisk odvadi ho vlastnikovi a pokud ma ztratu
> hradi ji vlastnik.

Pokud chápete stát jako plnoprávného účastníka trhu, tak máte pravdu. Ovšem
toto pojetí mi tak trochu připomíná rozhodčího, který by chtěl pískat
fotbalové utkání a současně byl členem jednoho týmu. Samozřejmě, je to
možné, že. Podle mého názoru má být ovšem rozhodčí nestranný, čemuž lze jen
stěží věřit, pokud bude mít z vítězství jedné strany prospěch.
Stejná situace je i se státem jako účastníkem hospodářské soutěže - stát pro
podnikání určuje pravidla, dohlíží na jejich dodržování a sám soutěže
účastní ? Ano, děje se tak, ale považovat to za správné ? Ne, děkuji.

> Zisk jako odmena za ochotu riskovat ? To snad v kartach. Zisk podniku
> je prosty rozdil mezi vynosy a naklady, mira rizika v te rovnici neni.

Zase vedle. Podnikání je riskantní záležitost. Vložíte peníze a čas do
projektu, který nevyjde, výnosy se nekonají. Slyšel jste někdy termín
rizikový kapitál ? Pokud ne, doporučuji dohledat.

> A s temi poplatky jste trochu vedle - nevim jak Vy ale ja poste zadne
> poplatky neplatim, platim platby za sluzby ktere vyuziji. Poplatky se
> plati za sluzby statu (a jinych pijavic) i kdyz je nevyuzivate.

Nějak nevidím rozdíl mezi poplatkem za služby a platbou za služby. Používáte
na to snad nějaké jiné peníze ? Státu za služby platíte prostřednictvím
daní, platíte-li za služby instituci stoprocentně vlastněné státem, je to
svým způsobem také daň. Podobně jako DPH - pokud nespotřebováváte,
neplatíte.

JF