OT Je moderna technologia redukovatelna na jednoduchevysvetlenia?Was:Re: Japonsko

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Středa Březen 30 15:33:36 CEST 2011

> soukromnik, ma
> a za jeji
> toho, aby
> firem dela,

> Aha tak ja budu podnikat a v okamziku kdy nastane pruser tak
> to zacaluje
> stat z penez ktere byly urcene na neco jineho - treba opravu
> silnic. Bomba.
>
> RV

Pane RV, neříkejte, že nerozumíte psanému textu.
Pokud si stát vyhradí právo schvalovat z důvodů bezpečnosti občanů provoz
nějakých zařízení (což pro JE bezpochyby platí), je povinen v případě, kdy se
toto zákonné zajištění ukáže jako nedostatečné, zajistit svým občanům ochranu
proti jeho následkům. Je úplně irelevantní, jestli bylo narušení bezpečnosti
občanů způsobeno chybou projektantů, provozovatelů, nebo státních úředníků,
kteří projekt schvalovali, nebo ne. V okamžiku, kdy stát souhlasil se spuštěním
provozu, převzal na sebe i závazek plynoucí z pravomocí - totiž splnit povinnost
ochrany občanů, která z této pravomoci vyplývá.
Poslední dobou se mi stále častěji zdá, že se na neoddělitelný vztah
pravomoci-povinnosti zapomíná, zejména to zdá se platí pro politiky a státní
zaměstnace. Je proto dobré si to sem tam připomenout.

JF