OT Je moderna technologia redukovatelna na jednoduchevysvetlenia?Was: Re: Japonsko

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Středa Březen 30 13:46:06 CEST 2011

DF> Myslim, ze jste nepochopil pointu a autor ne zcela spravne zhodnotil
DF> CP. Ono nejde o to jakymi ucetnimi kouzly nebo pod jake pojmy ci dojmy
DF> budeme skryvat realitu.
DF> Autor chtel rici, ze typicky statni zamestnanec sice plati dane ze
DF> mzdy, ale cela mzda je mu vyplacena z penez o ktere stat pripravil ty
DF> kdo jediny neco vytvari, tedy prumyslovy a zemedelsky sektor.

DF> Jak dalece CP patri do statniho sektoru a jak dalece ne je vec druha a
DF> bylo by treba znat kolik penez do CP leje stat, kolik penez ji stat
DF> prihrava v podobe vyrabeni prace pro CP atd. To ze je stat nejvetsi
> [...]

Zde se dopouštíte omylu, který vysvětluje ostatní.

Není přece podstatné komu CP patří, ale zda vytváří nějakou hodnotu,
která nepochází ze státní sféry. Pokud jsem dokázal slova RV
interpretovat správně, tak státní zakázky zdaleka netvoří většinu
příjmů CP.

Budu-li vlastnit firmu, jejíž odběratelem budou výhradně státní
instituce, patřím do soukromého nebo státního sektoru?

Tomáš