OT Je moderna technologia redukovatelna na jednoduchevysvetlenia?Was: Re: Japonsko

Středa Březen 30 13:35:53 CEST 2011

Myslim, ze jste nepochopil pointu a autor ne zcela spravne zhodnotil
CP. Ono nejde o to jakymi ucetnimi kouzly nebo pod jake pojmy ci dojmy
budeme skryvat realitu.
Autor chtel rici, ze typicky statni zamestnanec sice plati dane ze
mzdy, ale cela mzda je mu vyplacena z penez o ktere stat pripravil ty
kdo jediny neco vytvari, tedy prumyslovy a zemedelsky sektor.
Jak dalece CP patri do statniho sektoru a jak dalece ne je vec druha a
bylo by treba znat kolik penez do CP leje stat, kolik penez ji stat
prihrava v podobe vyrabeni prace pro CP atd. To ze je stat nejvetsi
zakaznik CP je jesne.
Pokud bychom vec ocistili od nejvetsiho omylu zapadniho pojeti
ekonomiky, tedy tvrzeni, ze vsechny sluzby zvysuji vykon ekonomiky a
zapocitavaji se do nej, byla by debata jeste zajimavejsi a vyzivnejsi.
:-)
Viz nedavny priklad s bramborem, pokud zemedelec vypestuje bramboru,
tak bez ohledu na to kolik prepupniku se bude podilet na jeho prodeji
tomu kdo ho nakonec sni, kolik statni uredniku bude kontrolovat tyto
obchodniky a kvalitu te brambory, bez ohledu na to kolik CP  roznese
letaku s informaci, ze brambora za 40 Kc je ta nejlepsi a nejlevnejsi
 bude vykon ekonomiky porad jedna brambora i kdyz penezne diky
nesmyslne cene bude treba 10x vyssi nez vykon cinske, kde bramboru
proda zemedelec primo .

Martin

Pokusim se pouzit opet prirovnani s bramborem.