Re: DPH, CLO atd. u balíků z CH po 1.4

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Březen 28 20:45:28 CEST 2011

Původní zpráva ze dne 28.3.2011 od Lukas Burda:

> Ano. Muze nekdo prosim odpovedet? Ja to opravdu nechapu. Podle
> nekterych mistnich prispevku z nedavne praxe to posta prohnala tim
> svym postupem nejak automaticky. Jak udelam to aby mi to posta jen
> predala a ja si to na celnici vyresim sam. Nejde mi ani tak o to ze
> bych to tak chtel delat, chtel bych vedet zda je to mozne. Zatim mi
> to z protichudnych prispevku neni jasne. Jde to?

Já bych si troufl tvrdit, že to možné je, zkus to té poště říct.
Například já mám smlouvu s tou celní agenturou Kama, takže úplně
automaticky, když mi něco přijde, dají to jim. Kama mě kontaktuje sama
a pošle mi avízo mailem, já jim obratem doklady. Kdybych neměl tu
smlouvu s nimi, tak mě bude kontaktovat pošta, abych si proclení nějak
zajistil. Já si mohu na tu poštu dojet a převzít doklady pošty a sám
si skočit na místní celnici zásilku vyclít. Nebo si tam můžu poslat
jinou svou celní agenturu, to je jedno.

Ale já jsem podnikatel, tj. proclívám jako firma. Pokud jsi osoba, tak
to snad půjde také, ale zase jim to asi musíš říct, že si nepřeješ,
aby to jakkoliv celně odbavovali. Jenže lidi si to většinou přejí,
protože je to vyjde daleko nejlevněji, když to udělá pošta.

Já té celní agentuře zaplatím minimálně tak 800 Kč, když je ale
položek víc, tak i daleko víc peněz. Proto poštou přepravuji zásilky
minimálně, totiž například 1.000 Kč za proclení je nějakých 55 dolarů.
Jakákoliv konkurenční přepravní služba většinou není dražší o $55 a
provede mi vyclení už v ceně služby, navíc dopraví zásilku několikrát
rychleji a komfortněji.

Mimochodem, jen pro zajímavost. Před mnoha lety byla celní pošta také
tady v Ústí nad Labem. Když mi přišla zásilka z USA, vyplnil jsem si
JSD (tenkrát ještě JCD) a přišel jsem na místní poštu, tam jsem ji
předložil místním celníkům, zaplatil jim peníze a odnášel si zásilku.
Potom někdo moudrý rozhodl, že místní celní poštu zruší a nechají jen
tu pražskou. Do Prahy už to mám z ruky, takže smlouva s tou jejich
celní agenturou je nutná. Jsou docela ochotní, o tom žádná, ale ruku
na srdce, za vyplnění dvou papírů a odnesení celníkům vedle do
místnosti dát tisícovku, to se mi také tak často nechce.

Pro tu celní agenturu je to fakt super byznys, samotného by mě
zajímalo, jak pěkně jsou tam zaháčkovaní, protože tam ty prachy musí
vážně fest lítat. Zásilek musejí denně odbavit tuny. Na druhou stranu
ty jejich služby i tak nejsou zase až tak drahé. Kdysi jsem sondoval
cenu celních služeb jiných celních agentur v Praze a vyšlo by to
daleko dráž.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601