DPH, CLO atd. u balíků z CH po 1.4

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Pondělí Březen 28 14:05:57 CEST 2011

Nedavny postup u UPS:
1) Objednal jsem zbozi z USA, celkova cena 1250USD z toho skutecne
postovne 380USD.
2) Prislo to do CR, UPS mi poslala telegram (videl jsem ho snad podruhy
v zivote - posila je nyni O2), ze maji muj balik a mam se jim ozvat
telefonicky.
3) Volam tam, o telegramu nic na lince netusi, predavam telefon a mail a
souhlasim s tim, ze to procli.
4) Treti den prijdou mailem dokumenty, Avizo o prichodu zasilky a
Smlouva o neprimem zastoupeni s cenikem sluzeb. Vse musim vyplnit
naskenovat a poslat zpet. Do aviza vypisu moje udaje, obcanku, datum
narozeni, adresu, ze nejsem platce DPH, co je v baliku, ze chci JSD a
datum a podpis. Ve smlouve o zastoupeni veskere udaje o me znovu +
podepisu cenik, ze s nim souhlasim.
Muj prodejce byl vul, do zasilky dal fakturu na 700 USD za nejvetsi cast
zbozi (na mensi zapomel) ale hlavne bez dopravy. Druhy vul jsem byl ja,
v Avizu bylo obecne napsano, ze kdyz nedolozim cenu za dopravu UPS tam
da dopravne dle ceniku UPS - nekde dole je vypsano kolik to je.
Nejak jsem tomu nevenoval pozornost (hlavne jsem tomu nerozumel) a
poslal to zpet - dopravu jsem nedolozil.
5) UPS to hodili na celnici a k cene zbozi dle faktury 700 USD prirazili
jejich dopravu dle EU tarifu ve vysi 21 318 Kc (puvodni doprava byla za
380USD = 7170 Kc.
6) Z toho bylo clo a DPH cca 8151 Kc, coz jsem zjistil, az to z UPS
privezli a chteli tyto penize hotove, ja pocital ze to bude cca 5500 Kc.
7) Volal jsem zpet na UPS, co mi tam dali za cenu dopravy. Rekl mi, ze
to tam bylo napsany, coz meli pravdu a kdyz mi to vysvetlili, tak jsem
to i pochopil. Rikal jsem, ze snad jsou jedna firma a vi, kolik muj
odesilatel platil v USA za dopravu (to pry nejsou schopni zjistit).
Uz se s tim nedalo nic delat, tak jsem to zaplatil. Pozdeji mi velmi
ochotny pan z UPS rekl, at poslu vypis z Paypal nebo eBay, ze se to da
na celnici znovu za opetovne procleni a ze mi za 2 mesice asi 2500 Kc
mozna vrati - sance pry je velika.
Takze mozna se neco vrati, za blbost se plati.

Martin Hanek