Re: DPH, CLO atd. u balíků z CH po 1.4

Pondělí Březen 28 10:14:53 CEST 2011

A co chudak evropsky obchodnik, ktery to same co vy si na DX poridite
za 1$ prodava za tech 500, by nemel co zrat.
Ocividne  jste nepochopil zakladni ekonomickou poucku o ekonice
zalozene na sluzbach.

Cinska ekonomika , zemedelec vypestuje bramboru, prodava je za 4Kc/kg,
tzn. vykon ekonomiky je 4Kc.
Nase ekonomika sluzeb, zemedelc vypestuje kg za 4Kc, ale jelikoz ma
drahou naftu a cestou na pole plati myto musi se mu na to pridavat 2Kc
dotaci, tyto dotace spravuje system, ktery stoji dalsi 2Kc tedy
naklady na brambor jsou 4+2+2=8Kc.
Za toto brambory koupi od ceskeho zemedelce nemecky velkobchodnik a
preveze je do nemeckeho skladu, naklady na dopravu +1Kc. Zacne je
nabizet obchdonikum za 12Kc. Za toto je koupi nemecky Lidl a preveze
je do sveho centralniho skladu v Rakousku +1Kc, oddud je distribujuje
do sve prodejny ,ktera stoji vedle pole kde brambora vyrostla
pripocita patrickou marzi a DPH a ejhle brabrora stoji 18Kc.
Vykon ekonomiky je 18Kc tedy pocitano v penezich 4,5x vyssi, pocitano
v bramborach je sice porad seijny , ale my nepocitame v bramborach.
Pri dovozu z ciny pak musime bramboru zdanit a proclit,  aby nas
skvely system sluzeb a dluhu vydrzel o rochu dele.

Martin