OT Je moderna technologia redukovatelna na jednoduche vysvetlenia?Was: Re: Japonsko

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Čtvrtek Březen 24 16:53:55 CET 2011

Historky z netu:
V jedne firme staveli ochrannou zed. Pet metru vysoka. Milion problemu -
20kv vedeni, cena mimo rozpocet, kancelare ve stinu. Mala unosnost podlozi
atd. Inzenyri tyden premysleli, ale vysledek nebyl. Nakonec s resenim prisel
ucetni, ktery hlidal rozpocet. Bylo to jednoduche a proste - postavili stenu
2m vysokou. Proste nekdo dal moc vysoky bezpecnostni faktor.

To same Japonsko. Proc to tak trva? Opet jednoducha odpoved:
1) Neumi to. V dnesni dobe kdy se meni dily kus za kus to je taky docela
realne. Kdysi v historii se motor rozdelal, vycistil, vysusil a pripadne
previnul. Dela to dnes jeste nekdo?
2) Skody jsou obrovske, veskera technologie je zalita vodou. Ale kvuli
paniky se to zamlzuje a kazda pozitivni prkotina zvelicuje.
3) Nestandardni prumyslove prvky, ktere nejsou v obchode za rohem.
(Nestandardni napajeci napeti, konektory, priruby armatur jsou jine...)
4) Vysoka radiace brani opravam

Je to oprava jako jina, proste se vymeni nebo opravi vadny dil. Neverim tomu
ze tam vymysleji nove postupy, nebo pouziti novych materialu.
Vse je v projektove dokumentaci, neni nutne nic vymyslet noveho. Zname tlak
a teplotu v potrubi, na to se pouzije odpovidajici a osvedceny material a
cerpadla.

Michal Gregor