Japonsko

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Středa Březen 23 17:32:36 CET 2011

Jenze na jaderne elektrarne neni nic sloziteho. (Krome reaktoru.) Zbytek je
jen par trubek, nejake pumpy, elektromotory, hromada kabelu a cidel.
Tepco zatim zverejnilo zaber na znicene budovy, hasicske vozy a dve
rozmazane fotky velinu reaktoru cislo 3. Napriklad chybi zabery ze stavby
noveho vedeni - to by napovedelo proc to tak trvalo. Jestli tahaji kabel
nebo stavi nove sloupy. Pripadne meni trafostanici.
U nas staveli nejake docasne vedeni, myslim 110KV. Sloupy lezi volne na
prazcich a jsou ukotvene na zatlucene koliky. Nevidel jsem stavbu, ale slo
jim to pekne od ruky, vedeni se objevilo behem par dni.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "Jiri Foldyna" <jiri.f na avizo.cz>

Nejste-li seznámen s havarijními postupy, musí vám přijít informačně
zašumělé
kdeco. Jaderná energetika není nic, co by se dalo zvládnout pouze tzv.
"selským
rozumem" (jako ostatně drtivá většina moderních technologií). Že téměř každý
může používat mobilní telefon ještě neznamená, že má relevantní informace a
dovednosti k tomu, aby jej dokázal opravit, ne tak jej zkonstruovat. Žijeme
ve
světě, jehož technologie jsou pro 99% populace intelektuálně neuchopitelné,
snaha o primitivní analogie je doménou komerčních médií zaměřených na
sledovanost (a je jedno, jestli je TV, rozhlas nebo internetové zpravodajské
portály). Nejdůležitější zkušenost, kterou jsem za poslední půlstoletí
získal
je, že pokud se mi něco zdá jednoduché a nabíledni, tak jsem něco přehlédl
:-D

JF