RE: ITX board a napájení disku

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Úterý Březen 22 12:38:36 CET 2011

Jeje, pred ctrnacti dny jsem kupoval podobnou desku (take Asus s ION a Atomem D525 pro takove to domaci multimedialni centrum) a koukam, jeste ze jsem nevzal deluxe variantu... Ale vzhledem k rozdilu ceny deluxe a ne-deluxe (cca 2tis. Kc) bych ji stejne nekoupil. Ale i tak je to k nevire co vse se muze stat.

Ale uvazuji, ze misto klasickeho ATX zdroje (abych se zbavil otravneho ventilatoru ve zdroji) bych pouzil takovou tu redukci do ATX konektoru (rikaji tomu snad pico ITX) kam se privede jenom jedno napajeni. Ma s tim nekdo zkusenost? Akorat z toho potrebuji zivit nejenom celou desku, ale i 2x 2.5" SATA disky (mirror), BR-ROM mechaniku a PCI-E TV kartu...

Pro zajimavost (i kdyz to asi nebude nic presneho) jsem meril spotrebu stroje LIDL wattmetrem a v klidu to bere 40W a pri zatizeni (prehravani HD filmu, kdy se sice CPU flaka na cca 10%, ale GPU jede na plno) si to veme cca 50W.

MG

Odesílatel: hw-list-bounces na list.hw.cz [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele Pavel Troller [patrol na sinus.cz]
Odesláno: 22. března 2011 6:17
Komu: HW-news
Předmět: Re: ITX board a napájení disku

Zdravím,
  BINGO! To podezření už jsem měl včera večer, ale už jsem to nevydržel a šel
spát a až dnes ráno jsem to s avometem v ruce ověřil a již i opravil, jenže
bilance - jsou 2 disky v pr****.
  Ta redukce mezi desku a SATA měla přehozený červený a žlutý drát na tom
Molexu, takže na disk posílala 12V místo 5V a obráceně!
  Neuvěřitelné štěstí je, že nový disk, určený do této sestavy, to PŘEŽIL!
Po předrátovaní kabelu a zapnutí zabzučel, naspinoval a nahlásil se na
SATA. Když už to udělal takto všechno, řekl bych, že snad bude i fungovat,
ikdyž k instalaci OS se dostanu asi až odpoledne. Takže - VIVAT WD!
  Zbylé 2 disky neměly takové štěstí. Jedním z nich byl vadný Maxtor, o němž
jsem psal před pár dny, že "záhadně umřel" a na němž jsem chtěl ještě vyzkoušet
recovery inicializací SMART partition, jenže jsem se k tomu již nedostal. Nu,
nyní již není co zkoušet. V této sestavě působí opět, že počítač nenabíhá,
a při zapojení na normální PC zdroj působí kouř. Druhý disk byl můj záložní
500GB Seagate a ten se nyní chová stejně - v této sestavě způsobí výpadek
zdroje a na velkém zdroji jsem ho už ani nezkoušel, ještě tu mám smrad z toho
prvního a poslouchat místo bzučení motorů praskavý zvuk škvařených součástek
se mi hnusí.
  Zajímavá otázka ale je - dalo by se toto reklamovat ? Řekněme, že by vyhořel
i ten nový disk. Vše bylo koupeno v jednom balíku v Alze. Myslíte, že by šlo
reklamovat spálený disk díky vadnému kabelu z jiné položky nákupu ? Nebo by
měl technik sestavující počítač vždy vše napřed ověřovat avometem a je to tedy
moje chyba ? Děláte to, když stavíte počítače ? Už jsem viděl hodně zmetků,
ale tohle bylo fakt docela záludné. Podivné na tom je i to, že ty konektory
mají opačný směr než je obvyklé - na té desce jsou kolíky a na té SATA redukci
dírky, což je proti směru obvyklého zapojování a nedivil bych se, kdyby toto
bylo zdrojem zmatení... Ale kablík i deska jsou z jedné škatule, tak by to
snad ASUS měl mít zmáknuté, ne :-) ? Inu, ačkoliv nyní už to vypadá docela
dobře, musím protentokrát souhlasit s tvrzením, že ASUS = Aušus...

Takže pokusit se dostat data z toho Maxtora už půjde opravdu jen s novou
náhradní deskou elektroniky... Jdu koukat na Aukro, třeba budu mít štěstí.

Zdraví Pavel.