DDS - AD9834 rekonstrukcni filtr

Čtvrtek Březen 17 22:30:38 CET 2011

On ten Labview model od Analogu vypada jako sofistikovany model za
kterym stoji buhvi jake knowehowe, ale kdyz se tomu clovek podiva pod
kapotu tak zjisti, ze DAC Harmonic Spurs (DH2, DH3)
je prachsprosty "podvod" a tech -50dB je natvrdo nastavena konstanta s
poznamkou.
The magnitudes of these spurs are dependent on layout and the
properties of the clock and therefore are not predictable. A
reasonable estimate of their level is -50dBc, but a large range may be
observed.

Tak nevim, v mezi case zoufalstvi jsem prohrabal zasoby a kupodivu
nasel i nejake AD9954, pak jsem 2x tak dlouho hledal pozitiva pouziti
takoveho DDS dela, abych pak zjisitl, ze je vsechno jinak.
A nejhorsi je, zase vim prdlajs. Bohuzel jsem na tom zcela opacne ,
jak vidno po suplatech najdu nejake ty DDS (nasel jsem i gigovou 9858)
, ale spektralni analyzator nenajdu at hledam sebe vice :-).

Ma cenu doma stavet 16bit? Tot otazka jak rikam, beru to jako ucebni
projekt v oblasti o ktere vim prdlajs a silne v ni plavu. Meraku s
10bit prevodnikem a max na 10kHz je na netu spousta, to nema cenu
stavet. Pred nedavnem mi bylo zahadou jak funguji DC meraky merici od
nanovoltu, zacal jsme se v tom stourat a kupodivu jsem to prostoural a
podarilo se mi postavit  vec s kerou realne, opakovatelne a s profi
zarizenimi porovnatelne zmerit jednotky desitky nV (zatim jde o sileny
vzdusne univerzalni bastl s par nedodelkama, )

Jak univerzalni to ma byt, zda to ma byt plne preladitlene nebo jen na
vybranych frekvencich je ponekud predcasna otazka. Limitujicim
faktorem asi bude prave otazka analogovych filtru a potlacovani
ruseni. Tim ze je pouzita DDS nic nebrani plne preladitelnemu reseni,
pokud tomu nebrani filtrace.
Pokud to vezmu blokove, pro DDS jsem puvodne uvazoval AD9834, v nouzi
by slo pouzit i AD9954, jako ADC jsem nakonec skoncil u AD7621 16bit,
Analog tvrdi, ze 3MSPS, ale v realu jde o 2MSPS (nejak nechapu k cemu
je 3MSPS s 1ms prodlevou mezi vzorky :-) )
Procesor, puvode jsem si rikal , ze to chce levny a dostupny DSP, cili
asi dsPIC33, ale jeho citace chodi max na 50MHz a procesor sam na max
40MHz. Jak DDS tak ADC je na SPI , tak by slo pouzit i nejaky velky
ARM, neco jako mini2440 a mame to i s zobrazovadlem a spoustou
vypocetniho vykonu.

Mrkl jsme jak to delaji profici , v nejakem tom preciznim LCR stolnim
meraku. Nasel jsme jedno reseni, tam je  slozena DDS z klasickych
soucasrek ROM, DAC, prepinani krystalu. Prvni DAC generuje 0 a druhy
90 hodiny, IQ modulace je pak na druhe strane analogova a vysledek
snima ADC. Maji tam prepinatelne filtry  LPF 100k az 300kHz nebo
300kHz az 1MHz za ten lze jeste pripojit variabilni aktivni filtr 20Hz
az 100kHz. Za tim maji modul ridici velikost amplitudy, pak vystupni
zesilovac a primichavac DC napeti. Tak me napada jak se delaji
variabilni fitry ?

Martin