Jak funguje Citroen e-Hybrid

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Čtvrtek Březen 17 17:40:21 CET 2011


630F pri 5V to je nejakych 8kJ energie, ak to auto vazi 1200kg tak cela 
ta energia pri 100% ucinnosti staci na rozbeh auta do nejakych 12km/h ak 
spravne pocitam... Tolko isto energie sa v nom ulozi pri brzdeni. Ma to 
zmysel vobec aj pre mestsku premavku?
b.



On Mar/17/2011 5:19 PM, Čestmír Dobosz wrote:
>
> Kdyz je rec o tech kondenzatorech, kouknete jakej cpou Frantici do svých
> novych C4. Cele reseni vypada jako zajimavy napad. Ale jak uvedeno praxe ukaze...
> To StopStart eviduji uz od dob casopisu Urob si Sam, kdy to někdo publikoval
> jako konstrukci pro tehdejsi Skoda JednaDvaNula. Tlacitko stop bylo
> na fofrklacku, Start tusim pod spojkou. :-)
>
> cestmir
>
>
> Základem celého mikrohybridu, jak se říká vozidlům se Stop&Start, je řízený reverzibilní alternátor. Ten se ve spolupráci s řídicí
> jednotkou dokáže uplatňovat dle aktuální situace.
> Například při dojíždění ke křižovatce dobíjí o sto šest a při jízdě na plný plyn se dokáže odpojit úplně, aby nesnižoval výkon.
> Elektrická energie z alternátoru se ukládá jednak do klasické 12V baterie, ale také do 5V kondenzátoru o kapacitě (a teď se podržte) 630 F.
> Ano jedná se o farady, tedy ty samé jednotky, které si pamatujeme ze školy s předponami nano, piko, mikro
> Tím se dostáváme k principu systému e-HDi. První nastartování v režii řidiče obstará klasický startér. Poté počítač neustále
> vyhodnocuje podmínky, které rozhodují o uplatnění systému Stop&Start. Od těch základních jako je teplota motoru či míra nabití
> baterie až po méně zřejmé jako např. tlak v brzdném okruhu.
> V případě, že lze motor bezpečně vypnout, stane se tak již při rychlosti 20 km/h, což je velká výhoda oproti většině konkurentů.
> Následné nastartování totiž vůbec nevyužívá startér, ale právě již zmíněný reverzibilní alternátor, ke kterému se připojuje na okamžik obrovský
> kondenzátor chránící baterii před zbytečnými šoky. Bez problému tak lze spustit motor jedoucího vozu a to bleskurychle, bez hluku či otřesů.
> Sečteno a podtrženo - nová C4 s technologií e-HDi má papírovou spotřebu ve městě o 1,1 l nižší (4,7 l/100km) než verze se stejným motorem
> bez e-HDi. Tolik teorie. Jak to bude fungovat v praxi? To se dočtete na jaře v rozsáhlém testu.
>
> http://www.hybrid.cz/novinky/jak-funguje-mikrohybridni-e-hdi-od-citroenu#
>
>
>
>
> -----------------------------------------------------------------------------
>
> Informace obsažené v tomto e-mailu jsou určeny výlučně pro potřeby jeho
> adresáta. Text nebo přílohy mohou obsahovat důvěrné informace nebo informace
> považované společností za obchodní tajemství. Pokud Vám tento e-mail byl
> doručen omylem, informujte prosím odesílatele a e-mail včetně příloh vymažte
> ze svého počítače.
>
> The information contained within this e-mail is intended only for the person
> to which it is addressed. The text or attachments may contain confidential
> information or information considered a trade secret. If you receive this
> e-mail by mistake, inform the sender of the mistaken delivery and delete the
> e-mail, including all attachments, from your computer.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>


Další informace o konferenci Hw-list