Jak funguje Citroen e-Hybrid

Čestmír Dobosz dobosz na gesgroup.cz
Čtvrtek Březen 17 17:19:22 CET 2011


Kdyz je rec o tech kondenzatorech, kouknete jakej cpou Frantici do svých
novych C4. Cele reseni vypada jako zajimavy napad. Ale jak uvedeno praxe ukaze...
To StopStart eviduji uz od dob casopisu Urob si Sam, kdy to někdo publikoval
jako konstrukci pro tehdejsi Skoda JednaDvaNula. Tlacitko stop bylo
na fofrklacku, Start tusim pod spojkou. :-)

cestmir


Základem celého mikrohybridu, jak se říká vozidlům se Stop&Start, je řízený reverzibilní alternátor. Ten se ve spolupráci s řídicí
jednotkou dokáže uplatňovat dle aktuální situace.
Například při dojíždění ke křižovatce dobíjí o sto šest a při jízdě na plný plyn se dokáže odpojit úplně, aby nesnižoval výkon.
Elektrická energie z alternátoru se ukládá jednak do klasické 12V baterie, ale také do 5V kondenzátoru o kapacitě (a teď se podržte) 630 F.
Ano jedná se o farady, tedy ty samé jednotky, které si pamatujeme ze školy s předponami nano, piko, mikro
Tím se dostáváme k principu systému e-HDi. První nastartování v režii řidiče obstará klasický startér. Poté počítač neustále
vyhodnocuje podmínky, které rozhodují o uplatnění systému Stop&Start. Od těch základních jako je teplota motoru či míra nabití
baterie až po méně zřejmé jako např. tlak v brzdném okruhu.
V případě, že lze motor bezpečně vypnout, stane se tak již při rychlosti 20 km/h, což je velká výhoda oproti většině konkurentů.
Následné nastartování totiž vůbec nevyužívá startér, ale právě již zmíněný reverzibilní alternátor, ke kterému se připojuje na okamžik obrovský
kondenzátor chránící baterii před zbytečnými šoky. Bez problému tak lze spustit motor jedoucího vozu a to bleskurychle, bez hluku či otřesů. 
Sečteno a podtrženo - nová C4 s technologií e-HDi má papírovou spotřebu ve městě o 1,1 l nižší (4,7 l/100km) než verze se stejným motorem 
bez e-HDi. Tolik teorie. Jak to bude fungovat v praxi? To se dočtete na jaře v rozsáhlém testu.

http://www.hybrid.cz/novinky/jak-funguje-mikrohybridni-e-hdi-od-citroenu#




-----------------------------------------------------------------------------

Informace obsažené v tomto e-mailu jsou určeny výlučně pro potřeby jeho
adresáta. Text nebo přílohy mohou obsahovat důvěrné informace nebo informace
považované společností za obchodní tajemství. Pokud Vám tento e-mail byl
doručen omylem, informujte prosím odesílatele a e-mail včetně příloh vymažte
ze svého počítače.

The information contained within this e-mail is intended only for the person
to which it is addressed. The text or attachments may contain confidential
information or information considered a trade secret. If you receive this
e-mail by mistake, inform the sender of the mistaken delivery and delete the
e-mail, including all attachments, from your computer.


Další informace o konferenci Hw-list