DDS - AD9834 rekonstrukcni filtr

Úterý Březen 15 12:30:02 CET 2011

Pocat to chapu, me spis slo o praktickou realizaci.
Predpokladejme max frekvenci sinus 100kHz
At se to dobre pocita, k rizeni MCU s hodinami 40MHz
Jako ADC rekneme AD7623 16bit 1,33MSPS , ma trigrovaci spoust, doba
prevodu 750ns

DDS AD9834 na vystup SIGN BIT Out, ktery se nahodi pri nahozeni MSB,
to budeme povazovat za zacatek cas 0.
SIGN odpali casovac, ktery odpocita 1250ns a spusti ADC (doba prevodu
750ns + neco na presypani do MCU), dalsi prevod o 90St dalsi prevod
tedy v case 3750ns,
dalsi v case 6250ns a posledni v 8750ns.
Prepneme z mereni napeti na mereni proudu a v nejake jine periode vse
zopakujeme.
Slo by to takto realizovat?

Takhle na prvni pohled to vypada pekne, ale casove merime 90st 2500ns
s chybou rekneme 25ns tj. 1%, je to pouzitelne pro rozumne mereni?
Priznam se ze bych predpkladal nutnou presnost o jeden az dva rady vyssi?

Nebude pred ADC nutny nejaky antialias filtr?

Dik

Martin

2011/3/14 Daniel Valuch <daniel.valuch na orange.fr>:
> [...]
> vzorkovat napatie, chvilku napatie zo snimacieho odporu prudu.
> Ked vezmeme vzorky ktore polezu z AD prevodnika dostaneme (pri fvz = 4*frf)
> vzorky od seba vzdialene presne stvrtinu periody, inymi slovami 90 stupnov,
> inymi slovami I a Q komponenty.
>
> Z nich sa potom uz lahko vypocita hodnota amplitudy a fazy, pripadne sa da
> priamo vypocitat hodnota impednacie bez medzistupna amplitudy a fazy.
>
> Vyhoda takehoto principu merania je ze sa automaticky vynuluju jednosmerne
> offsety a obidve veliciny maju rovnaku relativnu chybu zisku (rovnaky ADC a

>>> impedancie.