Univerzalni kompresor z kompresoru z lednicky

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Čtvrtek Březen 10 23:27:56 CET 2011


Pár postřehů z třicetiletého používání kompresorů z ledniček.
Rozběhové relé nejporuchovější součástka.
Pokud nepoužíváte tlakový spínač doporučuji úplně vyhodit a udělat startovací tlačítko. Má to i své výhody hlavně v zimě v promrzlé garáži je třeba na rozběh i třicetisekundového podržení tlačítka než se kompresor rozběhne. Brzo se naučíte správně startovat. V rozběhovém relé se používá k vrácení do klidové polohy gravitace nebo velmi slabá pružina. Stačí aby kompresor nebyl úplně rovně a relé zadrhne, slepí se kontakty a pokud to včas nevypnete následuje motor. Při bordelu v garáži to není vůbec problém. 
Tepelné relé doporučuji ponechat.
S doléváním oleje si vůbec nedělejte starosti, osobně jsem ještě nedoléval a furt maže.
Větší problém bývá s kondenzací vodních par. Částečně to řeší odlučovač, ale je třeba krátké hadice mezi vlastním odlučovačem a třeba stříkací pistolí. Někdy stačí vodu z hadice vyprskat. Ucpete výstup prstem, necháte natlakovat co udržíte, prudce pustíte. Po několikerém opakování bývá hadice čistá.
Ze začátku jsme kompresory dělali s tátou půlené kvůli údržbě. V místě lemu půlky na několika místech (6-8) svrtáte, pak rozbruškou nebo pilkou opatrně odstraníte svar kolem dokola. Mezi půlky vložíte gumové mezikruží a celek stáhnete šrouby. Ale nepamatuji si kdy jsem to měl rozdělaný, jestli vůbec. Teď už to nedělám.
Pavel Glajc

----- Original Message -----
From: bosorka.p na seznam.cz
To:
hw-list na list.hw.cz
Sent: Thu, 10 Mar 2011 12:29:05 +0100
Subject:
Univerzalni kompresor z kompresoru z lednicky


> Dostal jsem kompresor z lednicky a chci se pokusit o stavbu tlakoveho a
> podtlakoveho kompresoru pro takove to domaci foukani.
> Par lidi to zde zrejme stavelo tak mi snad poradite kam levne na soucastky
> atd.
> 
> Popis me predstavy
> 
> Sani (podtlakova vetev) 
> - konektor pro pripadne pripojeni externi podtlakove hadice jaky zvolit ?
> - pruchozi filtr sani uvazoval jsem pouzit palivovy filtr z Favorutu nebo
> neco podobneho, (problem s borcenim hadicek?)
> - podtlakovy manometr 
> 
> Tlakova cast
> - tlakovy spinac, nenasel jsme nic levnejsih nez
> http://cgi.ebay.com/Air-Compressor-Pressure-Switch-Control-Valve-175PSI-/130494188452?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e620f4ba4
> - na 1 vstup pripojit tlakovou nadobu 
> - na 2 vstup pripojit pojistny ventil 200psi
> http://cgi.ebay.com/NEW-1-4-200-PSI-AIR-COMPRESSOR-SAFETY-RELIEF-VALVE-/320666036974?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aa92f6aee
> - na 3 vstup pripojit manometr tlaku ve vzdusniku
> - na 4 vstup pripojit redukcni ventil s odkalovaci nadobou a manometrem
> vystupniho tlaku na vystup asi konektor pro rychlo spojku
> 
> Asi mi tam chybi zpetna klapka mezi kompresor a tlakovy spinac, bez ni asi
> bude pres stojici kompresor utikat tllak z vzdusniku a
> kompresor asi nebude chcit se rozjizdet do natlakovaneho vzdusniku? Kde je
> prodavaji?
> 
> Dalsi otazky.
> Kam v CR na manometry, sroubenia takove drobnosti ?
> Ma cenu kupovat glycerinove manometry nebo je to jen predrazena hloupost?
> Jak docilim toho, aby kdyz koupim manometr s zadnim vyvodem a nasroubuji ho
> do toho spinaciho ventilu vysel manometr do spravne polohy?
> K cemu je ten zlaty vstup na spinacim ventilu?
> 
> Dekuji
> 
> Bosak
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 


Další informace o konferenci Hw-list