OT: reklamace hdd

Hfmcons hfmcons na gmail.com
Čtvrtek Březen 10 08:33:21 CET 2011


V situacích, kdy se prodejce zřejmě vyhýbá plnění náhrady za vadné 
zboží(např. nepořízení dokumentace při převzetí zásilky od dopravce,ale 
i jiných úkonů) by mělo být automatické, že kupující(poškozený) spolu s 
problémem, zveřejní jméno firmy, má-li k dispozici podepsanou písemnou 
"výhovorku", stačí i podepsaný mail, tak i jméno příslušného pracovníka. 
Taktéž není z principu možné nechat takovou věc "plavat". Takový postoj 
je krajně nesprávný. Je vždy nutné uplatňovat svá práva i přesto, že 
bude třeba obětovat nějaký čas. Koneckonců, každá újma se dá nakonec 
převést na peníze a ty potom vymáhat po tom, kdo tu situaci zavinil a 
obvykle ani netřeba podávat soudní žalobu.
S pozdravem,
		Miloš Dašek
P.S. Je také samozřejmě nutné ponechat prodejci zákonnou lhůtu na 
vyřízení záležitosti.

Dne 10.3.2011 7:10, Karel Minarčík napsal(a):
> Vy si porad naivne myslite ze ten disk je poskozeny postou? Samozrejme
> ze ho poskodila ta firma aby nemusela vyrizovat reklamaci. Mozna si i
> vzpomenete, nedavno se psalo ze ve nejake firme namaceli reklamovane
> mobily do kbeliku s vodou a pak vsechny reklamace zamitali s oduvodnenim
> ze mobil byl vytopen. Takze s tim Vasim diskem jednoduse triskli parkrat
> o zem (anebo jeste netriskli, ale jestli budete chtit fotky, tak trisknou).
> Mnohem jednodussi nez si komplikovat zivot s hadkami s tou firmou je u
> nich uz nic nekoupit a jejich jmeno tady pekne zverejnit, vcetne typu
> disku.
> Je treba se smirit s tim, ze obcas Vas proste nekdo napali/podvede, ale
> je treba udelat protiopatreni. Napr. tento tyden jsem koupil v
> zelezarstvi sadu vrtaku od "Metabo germany". Nejenze po rozbaleni jsem
> zjistil ze vrtaky maji otrepy na britech, ale jeste ve vrtacce hazi tak,
> ze neni mozne vyvrtat diru bez toho aby se obrobek nerozkmital. Myslite
> ze to pujdu reklamovat? Na ty hadky fakt nemam cas. Chci jeste koupit
> velkou rozbrusovacku, jednoduse tedy skrtam metabo ze potencialniho
> seznamu, nakupcimu ve firme predam informaci aby metabo nekupoval, jsou
> to smejdy. A vubec me nezajima ze na krabicce vrtaku je napsano malym
> pismem Made in PRC, ta firma si neohlidala svou doposud dobrou povest,
> tak u me konci.
> KM
>
> 2011/3/9 Tomáš Vymětal <vymetalt na gmail.com <mailto:vymetalt na gmail.com>>
>
>     To jsem se do telefonu taky ptal, proč to teda poškozený přebírali,
>     ale prý ta vnější vrstva obálky byla nepoškozená. Argument beru,
>     jelikož jsem zažil ve firmě spoustu takových případů, nicméně to
>     jsem byl na straně odesílatele a přepravce měl přesné informace o
>     tom, co je uvnitř balíku a jak se k němu chovat. Obal byl vytvořen k
>     oboustranné spokojenosti, přesto se takové neviditelné vady občas
>     vyskytovaly, v drtivé většině případů právě vinou neschopnosti
>     přepravců a vzhledem k dohodnutým pravidlům i za takové škody přesto
>     odpovídali.
>
>     Každopádně u obálky... Neviděl jsem to a mám chuť je poprosit o
>     fotky, než to pošlou dál (zpět to nechci) ... přijde mi úplně mimo,
>     aby byla obálka zcela netknutá, když je disk zdeformovaný ve třech
>     rozích. Že to zlikvidovali až po příjmu mě taky napadlo, ale tohle
>     na 150km dokazovat budu těžko ... leda až by se pošta vyjádřila
>     nějak ve smyslu, že takové škody nebyla schopna během přepravy vytvořit.
>
>     Jde mi primárně o to, jak je efektivně dotlačit do stavu, že celý
>     postup přestanou brzdit a budou se věnovat čemu mají. Pokud by jej
>     zapojili a zjistili, že je ve stavu v jakém byl odeslán, je zcela
>     zbytečné prudit poštu kvůli nějakým ohlým plechům, když pak stejně
>     přijde sešrotovat.



Další informace o konferenci Hw-list