Auto baterie 110Ah?

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Čtvrtek Červen 30 10:35:42 CEST 2011


Tech 800mA ta baterka ani neciti. Vsechny clanky zacaly plynovat? Nebo 
nektere vice a jine mene? Ja bych tam tech 10A valil mnohem dele, nebo 
to snizil na 5A a nechal delsi dobu.
Ze je po 4 letech finito je mozna tim, ze jste ji nechal pul roku bez 
udrzby. Pokud ji nepouzivate tak vyndat do sklepa nebo garaze a bud 
udrzovat nabijeckou cca 1/100C nebo po mesici vybit a nabit jak tu uz 
bylo uvedeno.

Martin Hanek

Dne 30.6.2011 10:30, ferman na centrum.cz napsal(a):
> K baterii. Po cca 3hod nabijeni proudem 10A zacla baterka plynovat tak jsem to vypnul. Po cca 7hodinach po nabijeni mela napeti naprazdno 12,906V  tj. 2.151V na clanek.
> Planoval jsem kontrolu elektrolitu v jednotlivych clancich, dokonce jsem si i vymyslel jak zmerim hustotu bez hustomeru (5ml strikacka + presne laboratroni vahy), nicmen nemecti imperialiste mi zhatili plany. To co pod samolepkou vypada jako vicka clanku je jen vylisek a dostat se ke vstupum do clanku vyzaduje demontaz plastove kryci listy a tu bez destrukce baterky v podstate nejde sundat.Jak pisou na obalu Absolut wartungsfrei a to i kdyz by uzivatel nejakou udrzbu i rad vynalzil :-)
> Aktualne jsem baterku pripojil na laboratrni zdroj a laduji do ni 14,5V cca 800mA (zacinalo to na 2A a behem hodiny klesno na 800mA, v materialu, na ktery zde byl odkaz, pisi ze by to teoreticky mohlo pomoci pri sulfataci elektrod, sice pisi, ze to chce i pridat trochu H2SO4, ale to jsou rady pro baterky z pred roku 1989, dnes je vse bez spuntu a Absolut wertungsfrei.
> To je sama nemecka kvalita, baterie s obsahem stribra a vim ja co jeste, realita je takova, ze po 4 letech finito.
> Pokud mate nejakou radu zo zkusti , vybit, nabijet nejakym proudem nebo vim ja co sem s tim.
> Aktualne bych vsadil nau sulfataci elektrod, kdy se nabijeci proud meni na vodik misto na nabijeni i kdyz kdo vi.
>
> Ferman


Další informace o konferenci Hw-list