Auto baterie 110Ah?

ferman na centrum.cz ferman na centrum.cz
Čtvrtek Červen 30 10:30:24 CEST 2011

Fotek vagon, od puvodniho srotu pres do sroubku rozebraneho az po final, bohuzel foceno klasicky,
kinofilm a neco na stredoformat, v te dobe jsem jeste nemel digital.
Nicmene, pripravujeme web o rekonstrukci a historii tohoto kousku, respektive znacky vubec, fotky se budou
skenovat, dam pak vedet, realne to vidim pred vanoci.

K baterii. Po cca 3hod nabijeni proudem 10A zacla baterka plynovat tak jsem to vypnul. Po cca 7hodinach po nabijeni mela napeti naprazdno 12,906V  tj. 2.151V na clanek.
Planoval jsem kontrolu elektrolitu v jednotlivych clancich, dokonce jsem si i vymyslel jak zmerim hustotu bez hustomeru (5ml strikacka + presne laboratroni vahy), nicmen nemecti imperialiste mi zhatili plany. To co pod samolepkou vypada jako vicka clanku je jen vylisek a dostat se ke vstupum do clanku vyzaduje demontaz plastove kryci listy a tu bez destrukce baterky v podstate nejde sundat.Jak pisou na obalu Absolut wartungsfrei a to i kdyz by uzivatel nejakou udrzbu i rad vynalzil :-)
Aktualne jsem baterku pripojil na laboratrni zdroj a laduji do ni 14,5V cca 800mA (zacinalo to na 2A a behem hodiny klesno na 800mA, v materialu, na ktery zde byl odkaz, pisi ze by to teoreticky mohlo pomoci pri sulfataci elektrod, sice pisi, ze to chce i pridat trochu H2SO4, ale to jsou rady pro baterky z pred roku 1989, dnes je vse bez spuntu a Absolut wertungsfrei.
To je sama nemecka kvalita, baterie s obsahem stribra a vim ja co jeste, realita je takova, ze po 4 letech finito.
Pokud mate nejakou radu zo zkusti , vybit, nabijet nejakym proudem nebo vim ja co sem s tim.
Aktualne bych vsadil nau sulfataci elektrod, kdy se nabijeci proud meni na vodik misto na nabijeni i kdyz kdo vi.

Ferman