Auto baterie 110Ah?

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Čtvrtek Červen 30 00:26:45 CEST 2011


Regulační relé se dalo aspoň nastavit kleštěma :-) Tranzistorový 
regulátor u Š120 byl nastavený na 14,0V, napětí bylo teplotně nezávislé 
a nešlo s tím hýbat. Hned první zimu jsem měl s nabíjením problémy. 
Napětí jsem zvednul a dodělal teplotní závislost, pak jsem už problémy s 
baterkou neměl. Co si trochu pamatuju, v létě tam bylo asi 14,1V a když 
mrzlo, asi 14,4V.

Anděl

Dne 30.6.2011 0:03, gatilo napsal(a):
>   29.6.2011, 23:47:58
>
> Zrovna dneska jsem menil baterku u jedne obstaroni felicie. Po 20
> minutach nabijeni nastartovala, po hodine jizdy taky, ale 24 hod. po
> plnem nabiti uz ne. Baterka byla "akuma comfort" (lepsi rada akumy) stari
> cca 6 let. I pres relativne slusnou udzbu proste skoncila.
> Docela zajimava byla i vymena. Majitel prodejny, kde jsem kupoval se nabidl
> ze zdarma promeri cinnost alternatoru. Kdo by odmitl, kdyz je to zadarno ,
> za ano. Prihasil si to s klestovym merakem, cekal jsem, ze bude merit
> proud akku, ale misto toho meril jen napeti na svorkach akku.
> A ted to zacalo byt zajimave. Alternator pri nabiji ale spatne, pry je
> vadne rele.
> Pro mene znale, regulacni rele se u Skodovek vyskytovalo naposledy u
> modelu S105/120 pred rokem 1986. Vsechny novejsi modely uz maji polovodicovi
> regulator.
> Nu coz, novy akku a vesela prihoda zdarna, no nekupte to. :-)
>
> S pozdravem Pavel
>    mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>
> --
> ferman na centrum.cz napsal:
>
>
>> Dnes jsme vytahl kabriolet, od lonska stal v garazi.
>> Cvicne jsem dobil baterku 12V 110Ah, nabijeno cca 2hodiny proudem
>> 4A. Bez problemu jsem nastartoval a po cca 40min jizde, zastavil a
>> cca 20min poslouchal radio + bezel vetrak, odhadem odber do 50W.
>> Pak chci nastartovat a finito cvak a starter se ani nehnul , otocit
>> 6 valcem holt vyzaduje trochu proudu.
>> Vse jsem vypnul a po cca 10min se baterka vzpamatovala natolik ze z poslednich sil nastartovala.
>> Nasledne, jsem nekolikrat zastavil a startovalo to v pohode, ale
>> jiz jsem radeji baterku netrapil radiem a vetrakem.
>> Doma jsem baterku pripojl na nabijecku a vnitrni odpor baterky se
>> zda OK, respektive bez problemu si vezme nabijeci proud i 50A (vic mi nabijecka neda)
>> Aktualne baterku nabijim 10A (0,1C).
>> Mozna mi reknete, ze baterka je spotrebni material, ale minimalne v
>> techto velikostech jde o pomerne drahy spotrebak, zvlaste u znacky Bosch.
>> Otazky.
>> Jak otestovat baterku teto velikosti?
>> Jak poznam, ze je plne nabita,  respektive jak dlouho a jakym proudem ji nabijet?
>> Baterka je klasicky bezudrzbova, ale i tak , jsou nejake finty na
>> regeneraci, pro pripad , ze by byl problem s kapacitou?
>> Baterku mam asi 4 roky, ale je v kabrioletu tudiz pouziva se jen
>> pres leto a jeste , jen kdyz je nalada, pocasi a jede se nekam kam se tim da :-)
>> J. Ferman
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>



Další informace o konferenci Hw-list