Auto baterie 110Ah?
gatilo
gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Červen 30 00:03:47 CEST 2011
29.6.2011, 23:47:58
Zrovna dneska jsem menil baterku u jedne obstaroni felicie. Po 20
minutach nabijeni nastartovala, po hodine jizdy taky, ale 24 hod. po
plnem nabiti uz ne. Baterka byla "akuma comfort" (lepsi rada akumy) stari
cca 6 let. I pres relativne slusnou udzbu proste skoncila.
Docela zajimava byla i vymena. Majitel prodejny, kde jsem kupoval se nabidl
ze zdarma promeri cinnost alternatoru. Kdo by odmitl, kdyz je to zadarno ,
za ano. Prihasil si to s klestovym merakem, cekal jsem, ze bude merit
proud akku, ale misto toho meril jen napeti na svorkach akku.
A ted to zacalo byt zajimave. Alternator pri nabiji ale spatne, pry je
vadne rele.
Pro mene znale, regulacni rele se u Skodovek vyskytovalo naposledy u
modelu S105/120 pred rokem 1986. Vsechny novejsi modely uz maji polovodicovi
regulator.
Nu coz, novy akku a vesela prihoda zdarna, no nekupte to. :-)
S pozdravem Pavel
mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
--
ferman na centrum.cz napsal:
> Dnes jsme vytahl kabriolet, od lonska stal v garazi.
> Cvicne jsem dobil baterku 12V 110Ah, nabijeno cca 2hodiny proudem
> 4A. Bez problemu jsem nastartoval a po cca 40min jizde, zastavil a
> cca 20min poslouchal radio + bezel vetrak, odhadem odber do 50W.
> Pak chci nastartovat a finito cvak a starter se ani nehnul , otocit
> 6 valcem holt vyzaduje trochu proudu.
> Vse jsem vypnul a po cca 10min se baterka vzpamatovala natolik ze z poslednich sil nastartovala.
> Nasledne, jsem nekolikrat zastavil a startovalo to v pohode, ale
> jiz jsem radeji baterku netrapil radiem a vetrakem.
> Doma jsem baterku pripojl na nabijecku a vnitrni odpor baterky se
> zda OK, respektive bez problemu si vezme nabijeci proud i 50A (vic mi nabijecka neda)
> Aktualne baterku nabijim 10A (0,1C).
> Mozna mi reknete, ze baterka je spotrebni material, ale minimalne v
> techto velikostech jde o pomerne drahy spotrebak, zvlaste u znacky Bosch.
> Otazky.
> Jak otestovat baterku teto velikosti?
> Jak poznam, ze je plne nabita, respektive jak dlouho a jakym proudem ji nabijet?
> Baterka je klasicky bezudrzbova, ale i tak , jsou nejake finty na
> regeneraci, pro pripad , ze by byl problem s kapacitou?
> Baterku mam asi 4 roky, ale je v kabrioletu tudiz pouziva se jen
> pres leto a jeste , jen kdyz je nalada, pocasi a jede se nekam kam se tim da :-)
> J. Ferman
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list