Auto baterie 110Ah?

Středa Červen 29 20:29:58 CEST 2011

2011/6/29  <ferman na centrum.cz>:
> Dnes jsme vytahl kabriolet, od lonska stal v garazi.
> Cvicne jsem dobil baterku 12V 110Ah, nabijeno cca 2hodiny proudem 4A. Bez problemu jsem nastartoval a po cca 40min jizde, zastavil a cca 20min poslouchal radio + bezel vetrak, odhadem odber do 50W.

Tak selským rozumem, 2h x 4A, to je asi 8Ah, baterka nebyla nabitá ani
z 10% a to ještě za předpokladu, že nabíjecí proces měl 100% účinnost.
Těch 40 minut jízdy baterce zas tolik energie nepřidalo, zvlášť když
ji trochu vysálo natočení motoru. 50W odběr, to jsou asi 4A, opět byla
odčerpaná poměrně velká část energie z toho mála, co v ní bylo.

Nabijte baterku pořádně a pak se uvidí, jestli bude držet. Taky by asi
nebylo od věci nechat po dobu příštího uskladnění v garáži baterku na
nějaký udržovací nabíječce.

Pavel Kadečka