Baterka NB - problem pri stalem pripojeni do site

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Červen 22 21:46:10 CEST 2011

Mohu potvrdit, u obyčejných notebooků je třeba je nechat aspoň jednou za
týden trochu vybít, jinak odejde vcelku svižně. Máte kliku že se vám
nenafoukla.

IBM/Lenovo mají utilitku battery maximiser gauge na udržení životnosti
baterky na maximu a když je dlouho napájen ze sítě, tak baterka "cestuje" od
95 do 98% nabití, teď zrovna mám 97 a to je tak 10 dní na síti. Když ji
hodně vybiju (myslím že až pod 50%), tak se mi nabije na 100%, jinak skončí
u 95-98.

To mi připomíná nedávnou diskusi o vodě na klávesnici. Před časem jsem
narychlo odjížděl na celý den, dal ho do tašky, žena mi po jednom dítěti
poslala flašku džusu, no nevšimla si, že ji už některé jiné načalo a špatně
zavřelo. Ano, notebook byl způlky ve sladké kyselé šťávě, naštěstí jsem po
kiláku lovil něco v tašce, tak jsem na to přišel. Vytáhl jsem baterku,
vypráskal noťas o stehno a dal ho fénovat k větráku. Večer jsem ho doma
(stále bez zapnutí) dal na topení do rána a ráno fungoval. Sice některé
klávesy ještě hodně dlouho trochu "lepily", jeden pant vrzal, ale bez
problémů jde. IBM (aspoň ta kovová řada) byl konstrupván tak, aby polití
klávesnice napáchalo co nejmenší škody, je vidět, že i zatopení zespodu a
zezadu od konektorů přežil.

Takže když už nějaký notebook, tak jen kovový IBM/Lenovo nebo Apple.