OT: Protiustavnost (WAS Re: ČP si udělala fakt pěknou trafiku)

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Úterý Červen 21 13:20:50 CEST 2011

Dne 21.06.2011 12:24, Kamil Rezac napsal(a):
> Orwela jsem si kdysi precetl...  ;) A samozrejme se mi postupna
> orwelizace nelibi, ale...
> Co jiny priklad, za pistoli je majitel taky zodpovedny. A tou zabiju
> (v pripade revolveru) max 6 lidi. A taky mi neprojde ze reknu, ze jsem
> zapomel zamknout trezor a osoba blizka a ja nic, ja muzikant... Autem
> na nastupnim ostruvku jich s klidem zvladnu 20+....
> Ale to uz jsme hodne OT
> KR

Pane Rezaci,

asi nechtě, ale naběhl jste si na vidle.

Žádný zákon Vám nezakazuje půjčit palnou zbraň způsobilé osobě a žádný
zákon Vás nebude postihovat za to, co s ní ten dotyčný udělá, pokud jste
splnil to, co od Vás zákon požaduje.
Naproti tomu, půjčíte-li automobil způsobilé osobě, stáváte se
automaticky adresátem pro vymáhání pokuty za přestupek, který způsobil
někdo jiný, přestože jste vy osobně zákon naplnil.
Zajisté můžete namítnout, že můžete skutečného přestupce udat, ať si za
přestupek zodpovídá sám. Půjde-li o někoho, na kom Vám záleží, a máte-li
alespoň část páteře, budete mít problém.

Hlavní ovšem je, že vzpomenutá novela silničního zákona nemá s postihem
prasení nic společného. Jde o nástroj, který má zprůchodnit ucpané
penězovody pro obecní rozpočty (a potažmo pro firmy, jako je Czech
Radar), které si z měření rychlosti udělaly byznys. Pokud se domníváte,
že právě toto je nástroj, který Vám zajistí bezpečnost na silnicích...

JF