mierne OT - ako si pokecat s postovym serverom

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pátek Červen 17 15:42:41 CEST 2011

On Fri, Jun 17, 2011 at 03:04:11PM +0200, RV wrote:
> [...]
>
> Take je mozne udelat ukrok stranou a zvolit si nejaky jiny SMTP server,
> ktery nevyzaduje TLS. Ja to tak mam i nekde udelane - ze sice mam
> zaregistrovany ucet na nejakem freemailu, ale vyuzivam z nej jen
> odesilani svych monitorovacich mailu.
>
> Varianta ukroku je si provozovat SMTP svuj - tam si muzete nastavit
> autentifikaci jakou si vymyslite, ale zase se vam nesmi stat, ze se
> stanete neduveryhodnym - coz byl duvod proc jsem zrusil svuj SMTP. Nekdy
> se na ten blacklist dostanete naprosto nevinne, ale trva to treba tyden
> i dele nez vas z nej vyskrtnou zvlast kdyz spravce je laxni.

Jak uz jsem psal jinde, dnes se IP rozsahy poskytovane (domacim) uzivatelum
povazuji defaultne za neduveryhodne.

Jako reseni bych videl:  mit doma vlastni SMTP server (v ramci napr. linuxoveho domaciho servriku),
ktery bude prijmat SMTP spojeni z lokalni domeny (od MCU) bez autentizace
(maximalne overovat IP) a posilat to dal na "duveryhodny" SMTP.