obsluha pameti - VHDL

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červen 17 13:30:34 CEST 2011

>V RWM cyklu nevidím u synch. SRAM problém a nemusí být ani dual port.
>Vzhledem ke zpoždìní mezi pøíkazem a vyètením/zapsáním dat by se muselo
>pracovat tøeba se dvìma/tøemi bloky dat naráz,

No ale to je prave ten problem. Nic sa pouzitim syncSRAM nevyriesi (pretoze sa neda robit RMW v dvoch za sebou nasledujucich cykloch); naopak prida sa problem s potrebou buffrovania.

>ale to není v FPGA
>problém (u CPLD asi také ne, ale tuhle architekturu zas tak neznám).

Zasadny rozdiel FPGA a CPLD je v zdrojoch; u CPLD je na rozdiel od FPGA obmedzeny pocet klopnych obvodov (vymenou za rozsiahlu a rychlu kombinatoricku logiku). Dost typicky to je prave cislo, co sa objavi v nazve CPLD, napr. u spominaneho XC95144 je to prave 144.

Inaksie povedane, buffrovanie (t.j. pouzivanie velkeho mnozstva klopnych obvodov ako docasna pamat) v CPLD je maximalne neprakticke a obmedzujuce.

>DDR sice pracuje blokovì, ale na mnohem vyšší frekvenci než je
>požadovaných 50 MHz (pro 800x600), ale tak zase není problém pracovat s
>více bloky dat naráz.

... co znamena dalsie problemy, ktore su v tomto pripade uplne, ale uplne zbytocne.

Vsetci sa tu ohanate FPGA a inymi "pokrocilymi" obvodmi ako kuzelnou palickou bez toho, aby ste sa pokusili pochopit podstatu problemu. Ta spociva nie v celkovej priepustnosti pre dane riesenie - to tu uz viaceri vyratali, ze je dostatocna - ale v nespravnom casovani poradi hran signalov. A to sa pouzitim FPGA pravdepodobne nevylepsi.

Aj ked ta pamat ma v datasheete napisane holdy ako nulove a cele to CPLD je napisane ako synchronne t.j. by mali jednotlive signaly ist "naraz", roznym routovanim vo vnutri CPLD, roznym zatazenim jednotlivych signalov plus roznymi dlzkami privodov sa moze stat, ze napr. WR ma presah oproti datam/adresam, a to uz moze vadit. To zrnenie naznacuje, ze je nieco niekde na hranici, kde by to nemalo byt. Chcelo by to vidiet co to presne robi na dobrom osciloskope, resp. sa s tym skusit pohrat; na dialku je tazke radit okrem toho, co som uz pisal - hradlovat WR tak, aby bolo aktivne len polovicu periody (a pripadne ho potom este trocha natiahnut "analogovo").

wek