mierne OT - ako si pokecat s postovym serverom

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Červen 17 10:58:57 CEST 2011

On Fri, 17 Jun 2011, j s wrote:

> [...]
> vyzera pomerne jednoducho, tak som si skusil otvorit spojenie so
> smtp.gmail.com na porte 25, server sa mi predstavil a pri pokuse o
> napisanie mailu (ako na
> http://en.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol#SMTP_transport_example)
> mi odpovedal, ze musim pokracovat so STARTTLS. Ono je to pomerne
> pochopitelne, pretoze v dnesnej dobe sa mailove servery bez nejakej
> autentifikacie asi nevyskytuju. Problem je, ze neviem ako sa
> autentifikovat. Ak by som sa aj autentifikoval, tak predpokladam, ze

Rekl bych ze tady nejde o autentikaci. STARTTLS je prave spusteni
sifrovani a teprve kdyz prejdete na TLS sifrovane spojeni tak pak
Vam nejspis google nabidne prikaz AUTH pro zadani jmena a hesla
a teprve pak Vas necha poslat email.

Nicmene pokud chcete poslat email nekomu primo na google tak by to
melo jit i bez sifrovani a autentikace.