mierne OT - ako si pokecat s postovym serverom

j s jarin.hw na gmail.com
Pátek Červen 17 10:51:17 CEST 2011

Pani,

rad by som cez SIM300 GSM/GPRS modul cital a posielal e-maily, trebars
z gmailu.
Momentalne mam GPRS modul pripojeny cez RS232 len k COM portu PC a
komunikujem s nim cez terminal - aby som si to "osahal" a videl
komunikaciu na vlastne oci. Na doske je osadene MCU (32-bit, 128k
FLASH, 32k RAM), ktore to neskor bude riesit vo svojej rezii.
Co sa mi zatial podarilo je to, ze som si cez GPRS otvoril spojenie s
www.google.com a  "pokecal" si s nim, cim som si overil, ze to funguje
ako ma. Potial je vsetko OK.

Teraz by som si rad "pokecal" aj s gmailom. Nuz som si trosku
pogooglil a narazil som na klasiku SMTP
(http://en.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol). Protokol
vyzera pomerne jednoducho, tak som si skusil otvorit spojenie so
smtp.gmail.com na porte 25, server sa mi predstavil a pri pokuse o
napisanie mailu (ako na
http://en.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol#SMTP_transport_example)
mi odpovedal, ze musim pokracovat so STARTTLS. Ono je to pomerne
pochopitelne, pretoze v dnesnej dobe sa mailove servery bez nejakej
autentifikacie asi nevyskytuju. Problem je, ze neviem ako sa
autentifikovat. Ak by som sa aj autentifikoval, tak predpokladam, ze
som tak ako tak skoncil s ASCII protokolom a nasledna komunikacia bude
sifrovana. Snazil som sa nieco vygooglit, ale nevedel som najst nic,
co by ma posunulo dalej - zrejme sa predpoklada implicitna znalost
niecoho, co nepoznam.
Skusal som sa aj nieco zistit o POP3, ten by snad bol tiez
implentovatelny v ramci MCU, ale pri pokuse o nadviazanie spojenia s
pop.gmail.com na porte 995 som hned vykopnuty zo strany serveru, tak
som teda nepochodil. Vykopnutie nastava aj pri telnetovani z PC.

Mozno na to idem uplne zle, neviem. Verim, ze ma niekto bude vediet
nasmerovat, ako na to - teda poslat/prijat email z nejakeho
freemailoveho konta (ine nemam  - teda prichadza do uvahy gmail,
yahoo, alebo aj zoznam a podobne) cez SIM300 GPRS modul.

J.S.