obsluha pameti - VHDL

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červen 15 23:52:16 CEST 2011

Nehnevajte sa pani kolegovia, ale univerzalna rada "pouzi FPGA" je v tomto pripade IMHO blbost. A to s tym vhdl je presne ako keby si tvrdil, ze ak programujes v C, tak rozdiel medzi 8051 a PC nespoznas. Casovacie problemy su v FPGA z principu vacsie ako u CPLD, akurat sa to obvykle odmava pouzitim ultrarychleho FPGA; ale zaruka, ze to urcite bude lepsie, samozrejme nie je ziadna.

Ale spat k povodnemu problemu. Skuste si nakreslit schemu toho, co chcete urobit, z logickych blokov (zo 74xx trebars). A nepchajte vsade silou-mocou tu synchronicitu. Ja by som napriklad hned ako prve skusil zahradlovat ten nulty bit citaca s hodinami (v logickej podstate AND, ale nechce sa mi teraz rozmyslat nad polaritami) tak, aby trval len polovicu periody hodin; neviem, ci to bude danej pamati stacit ale mohlo by, a to by mohlo zachranit problem, ak je ten, ze pamat stihne zapisat na nespravnu adresu lebo sa zmeni rychlejsie nez skonci /WR.

Samozrejme by bolo fajn vidiet, co presne sa na signaloch tej pamati deje...

wek