Aku z Lidlu

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Pondělí Červen 13 11:39:57 CEST 2011

Dekuji za pripominky.

Nerikam, ze jsem meril primo to co jsem chtel. Myslim si vsak, ze vysledky maji vazbu na miru samovybijeni. Je jasne, ze to chce vice vzorku a radeji nizsi napeti (mereni trva dele a hure se mensi proud meri).

Koukal jste na hodnotu napeti? 1,36V Myslite, ze vysledky pro napeti treba 1,3V nebo 1,2V by byly vyrane rozdilne co do prubehu ci pomeru hodnot proudu? Absolutni hodnota je jasna.

Proc je zverstvo pripojeni akumulatoru NiXX na zdroj napeti pres odpor 10ohm, kdyz rozdil napeti aku a zroje je max. 0,1V? Proud neni vetsi nez 10mA.

Jedna z prvnich fazi toho mereni bylo i vybijeni do zdroje (aku vyndane z nabijecky mely vetsi napeti nez zdroj), takže si myslim, že clakny ted prebijene nejsou.

Z prubehu hodnot je patrne, ze clanky se chovaji podobne, jen ma jeden vyssi proud. Jinou technologii nemuzu vyloucit.

Ani absolutni hodnota toho proudu neni uplne mimo. Pri kapacite 2500mAh a namerenem svodovem proudu 0,6mA by akumulator teo. ztratil kapacitu asi za pul roku. Stredni proud ale bude urcite mnohem nizsi, nez pri takto vysokem napeti. Pokud bude stredni proud 1/4, aku ztrati kapacitu za dva roky. To mi neprijde jako spatny vysledek.