zahrievajuci sa transformator

j s jarin.hw na gmail.com
Středa Červen 8 11:13:54 CEST 2011

No u mna to bolo pri dvojtretinovej zatazi a teplote okolia cca 25
stupnov na povrchu cca 60 stupnov, co je teda na moj vkus dost. Je
mozne, ze by pri vyssej teplote okolia bola hlboko v utrobach
transformatora teplota aj dobre cez 100 stupnov, teda by to asi tak
sedelo do tej tepelnej triedy.
Spominal som dvojtretinovu zataz, ale ta vobec nie je podstatna, lebo
ako som pisal skor, straty vznikajuce uzitocnou zatazou trafa su pri
tejto zatazi asi 5x mensie ako straty v jadre naprazdno.

Tak ako tak, je to hnus, velebnosti. To trafo spotrebuje na svoje
zohrievanie energiu, ktora je porovnatelna s vykonom, ktory vyda von
(v mojom pripade 15W vs. 40W) a este vyrobca si moze uvist nejaku blbu
tepelnu triedu, ktora zodpoveda nejakym normam.

J.S.