Re: Solarni energetika

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Červen 3 01:19:01 CEST 2011

Ano, k odpálení DAP je potřeba mimořádně silná počinová nálož. Zatímco např. slavnému TNT stačí cca 1 g pentritu, pro DAP potřebujete spíše 100. Jenže historie havárií v podnicích vyrábějících výbušniny, nás učí, že na to nelze spoléhat, když jde o bezpečnost a množství větší než malé. Již zmíněným TNT lze celkem dobře topit v kamnech, ale v Chemii a technologii výbušnin od T. Urbánkého je mj. zmíněn výbuch továrny, kde začaly doutnat pytle s tímto obsahem, pak hořet, ...  a protože toho bylo opravdu hodně, hoření nakonec přešlo ve výbuch. (Mimochodem, nemá někdo tuto knížku staženou? - měli ji na webu PXD krátce před jeho koncem)

Dusičnan draselný a sodný - no to je skoro to samé, resp. pamatujete na nechvalně proslulý Travex?

Vysoký bod vzplanutí je v tomto případě "výhodou", neboť může nenápadně obejít problém malého objemu výměníku: Prostě to nebouchne ihned, ale olej se v klidu mísí se solemi, ... a když je kontaminován celý zásobník, už se jen čeká na vhodnou příležitost... Ostatně i v klasickém DAP toho oleje není mnoho %.

PH