Solarni energetika

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Pátek Červen 3 00:12:30 CEST 2011

Dne 02.06.2011 22:03, Pavel Hudeček napsal(a):
> Když jsem před nějakým časem četl ten dále odkazovaný článek od p.
> Wagnera, tak mě při zmínce o akumulaci do roztavených solí napadlo něco
> ve stylu "konečně někdo udělal to, co už mě napadlo dávno, ale na rozdíl
> ode mně dořešil detaily, resp. hlavně našel tu správnou sůl", Když jsem
> ovšem dočetl ke kombinaci dusičnan amonný s olejem, pomyslel jsem si
> cosi o tom, že to s těmi detaily asi zas tak horké nebude a je jen
> otázkou času, kdy se tyto dvě složky smíchají a vytvoří známou, levnou
> výbušninu DAP (dusičnan amonný+palivo) a to vše někde kolem zápalné
> [...]

V Andasol 1 se jako akumulátor tepla nepoužívá dusičnan amonný, ale směs
60% NaNO3 + 40% KNO3.
I kdyby to byl dusičnan amonný, tak když se podíváte na to, jak je řešen
výměník, zjistíte, že ke smísení oleje a roztavené soli může dojít jen
ve velmi malém objemu (vzhledem k celkovemu množství). Navíc si nejsem
jistý (mám jen omezené znalosti výbušnin :-), jestli je ve směsi DAP
vůbec možné použít syntetický olej s vysokým bodem vzplanutí; v
neposlední řadě potřebujete pro iniciaci rozbušku, protože jinak vám to
jen shoří.

JF