Zkušenost s pájecí stanicí Pro's Kit zakoupenou v GME

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Čtvrtek Červenec 28 22:04:36 CEST 2011

Je to Metcal ako som uz spominal. Stanice su sice drahsie ako Weller,
ale na profesionalne pouzitie uplne dokonale, rozdiel v kvalite prace je
nepopisatelny.
Mal som tuto http://www.okinternational.com/product_soldering/mx500
(pouzival som ju asi 4 roky, teraz isla do LHC) a teraz sme kupili novsi
model http://www.okinternational.com/product_soldering/mx5000
Neviem uplne presne na akom principe tie stanice pracuju, ale ohrievaju
vysokofrekvencnym prudom a maju uplne zanedbatelnu tepelnu kapacitu.
Takze regulacia je velmi svizna, hrot vzdy dodava len tolko tepla kolko
treba. Zo studena na pracovnu teplotu sa ohreje asi za 3 sekundy. Zapnem
pajku, vyberem hrot zo stojanu a kym sa priblizim k doske je horuci. Ked
zacnem pajkovat tak je vzdy spravne teply, nikdy sa cin nelepi ani
neprepaluje.
K novej stanici predavaju aj nove mikro rucky, ten hrot je tak lahky ze
to clovek ani poriadne v ruke neciti a perfektne sa s tym pajkuju jemne
smd veci, lebo to netaha a cloveku sa potom netrasu ruky. Zaroven je ten
hrot dost vykonny na to aby sa s tym dali pajkovat aj normalne veci,
dokonca s tym zapajkujem aj SMA konektor na zemnu plochu.
Tu su hroty http://www.okinternational.com/product_soldering/cartridges
vyrabaju sa v dvoch-troch tepelnych tepelnych triedach,
nizsi-stredny-vyssi vykon, pouzivame ten stredny na vsetko. Ziaden
knoflik na nastavovanie teploty, je to uplne zazracna krabica :-)))
b.