Zkušenost s pájecí stanicí Pro's Kit zakoupenou v GME

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červenec 28 10:53:28 CEST 2011

>myslim ze tieto pajkovacky nasrali uplne kazdeho :-) Okrem popisanych
>vlastnosti sa tiez velmi ohrievala rucka pajkovacieho pera co sudruhovia
>z prcu vyriesili zltym gumovym navlekom.

Zlty gumovy navlek si pamatam zo solomoniek - to proskit je to iste? Neprekvapilo by ma to.

Tie solomonky boli spociatku velmi dobre, ale ked sme kupili nejaku o niekolko rokov tak ta uz bola naozaj taka akasi nedobra. Ale je fakt, ze ich pouzivali servisaci, ktorym sa valali v kufroch aut atd.

Wellerky su dobre ale je aj hafo inych dobrych zvacsa nemeckych znaciek, z ktorych niektore su o nieco lacnejsie (ale aj drahsie, ak chces :-) ). Chce to sa trocha poobzerat.

Inak niekedy to chce sa pozriet dovnutra, ci uz do krabicky alebo do "pera", niekedy su len jednoducho odtrhnute alebo zle zapojene privody toho termoclanku ci co to tam je, najma ked sa to intenzivne pouziva.

>Kolega ma pred nejakymi 5 rokmi nahovoril nech si vyskusam Metcal.
>Predtym som o tej firme ani nepocul, dal na stol velku ciernu krabicu na
>ktorej nebolo okrem sietoveho vypinaca nic, ziaden potenciometer,
>indikator, proste nic. Male lahke pajkovacie pero. Nevedel som vobec
>pochopit ako moze existovat pajkovacka bez potenciometra na nastavenie
>teploty. A odvtedy som ju uz nepustil z ruk :-)))

No, ono to bude tym, ze s tym robis zvacsa nejaku specificku robotu, napr. letujes len SMD smetie s relativne malymi ohrievanymi objemami. Ked robim len to, tiez mam spajkovacku nastavenu na nejaku konkretnu teplotu a funguje to dobre. Ale ked zacnem robit nejaku hrubsiu robotu, tak castokrat potrebujem teplotu vypeckovat, aby som vykompenzoval odvod tepla, najma ak sa s tou spajkovackou nedostanem tam, kde chcem.

Ja viem, ze povies, ze mam mat na specificku robotu specificky nastroj, ale taky co to robi ako hobby potrebuje skor lacnejsi a univerzalnejsi nastroj.

wek