Ochranne kryci sklo pred LCD televizi

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Úterý Červenec 26 22:58:41 CEST 2011

> Stejně jako v práci elektrikáře tak tím spíše u dětí je zabezpečení
> na prvním místě a ne jako dodatečná ochrana.

Tady jsme si asi dostatečně nerozuměli. Pokud se bavíme o výchově, pak
je na prvním místě vychovat dítě tak, aby do zásuvky nic nestrkalo. Na
tom si trvám. Zabezpečení zásuvky je sekundární, pokud se bavíme o
výchově, jak jsem uvedl, mělo by být, ale je sekundární.

A proč vlastně? Jednoduše proto, že každá ochrana se dá překonat a
také nemusí být vždy účinná nebo vždy aktivní. Pokud naučíš své dítě,
aby nic nestrkalo do zásuvky, tak to samozřejmě neznamená, že bys měl
nechat zásuvku v dezolátním stavu, odšroubovanou od zdi, aby z ní
čouhaly dráty. Ovšem takové dítě tam nic strkat nebude, když jaksi
bude naučené, že tam nic strkat nemá. Pokud na tohle odpovíš tím, že
každé dítě něco do zásuvky strčí, tak pak moje odpověď zase bude znít
tak, že jsi to dítě prostě nenaučil.
Proboha Petře, každé dítě se učí postupně. Snad si nemyslíš, že se
nastěhuješ, vysvětlíš dvouletému dítěti, že do zásuvky se nesahá a ono to
pochopí a nikdy to nezkusí.
Já jsem v práci dělal čtyřiadvacítky a chtěl jsem mít jistotu. Spoléhat se
na to že žena doma všechno uhlídá, když je možnost ochranu rozšířit...
Ostatně přistihnout ditě, jak strká "hřebík" do zásuvky, kam to nejde ti
dává šanci mu to vysvětlit nejméně ještě jednou. Ano, když dostane pecku,
tak to už třeba nikdy nezkusí, ale taky to může být poslední jeho pokus.

Když budeš pouze spoléhat na ochranu, tak se dřív nebo později stane,
že dítě tu ochranu překoná, nebo ji jednou zapomeneš aktivovat. Daleko
lepší je tomu předcházet, dítě naučit, že se to nedělá, a pak si můžeš
dělat ty ochrany.
Já přeci nespoléhám jenom na ochranu, ale i na výchovu a dobře vím, že
dokáže tu ochranu jednou překonat, ale to už bude rozumem na takové výši, že
nebude strkat "hřebík" do zásuvky.
Stejně tak postupně bude přokanávat "ochrany výchovné", prostě objevuje,
zkouší, získává zkušenosti. Neví ještě, které mu budou k dobru a které mu
zkomplikují život.
To jde samozřejmě postupně a vrcholem je puberta. Mám dvě dospělé dcery a
syna ve věku 14 let. Vím o čem mluvím. Vím kolik bývalých spolužáků dcer
mělo problémy s drogami a syn mého bývalého souseda se ve dvaceti zabil na
drogách. Dcera byla nejprve na střední v Praze na Gočárově a polovina dětí
něco brala. Většinou tam chodily děti dobře situovaných rodičů.

> Měli jsme ve všech zásuvkách umělohmotné záslepky a tehdy v 6 patře
> zabezpečení na oknech aby šly otevřít jen do určité míry. Pamatuji
> si z vyprávění mojí maminky, jak mne sundávala z parapetu ve třetím
> patře a stačila židle a stůl u okna a malá chvilka bez dozoru v
> bezpečí domova.

No to je přesně to, o čem tu mluvím. Všude máte záslepky do zásuvek a
zabezpečení okna. No to je paráda, tak si dítě může šplhat a strkat.
Pak se přestěhuješ a je průser. Nebo pak zajdete na návštěvu k
sousedům, kde taková zabezpečení nemají. Vždyť ty jsi přímo ukázkový
příklad, jak by se to dělat nemělo.

Ano měli jsme všude záslepky a na oknech zabezpečení. Nejen kvůli dětem.
Když jsme se do tohoto bytu nastěhovali, tak manželka nebyla nadšená, že je
to v šestém patře a já do té doby vůbec nevěděl, že má závratě z výšek.
Hlavní okna byla velká a se středovým pantem. Takže např. při mytí oken jsi
si to okno odjistil a umýval jsi jednu půlku, a u té jsi na to sklo mohl i
zatlačit.
Když jsi umýval tu druhou, tak jsi musel okno zavřít a zajistit kličkou,
protože kdyby jsi to neudělal a při umývaní jsi zatlačil, tak se protočilo a
byl jsi venku.
Děti u nás po oknech nešplhali, ale co kdyby...
Malá příhoda :
Moje tehdy asi 2,5 roků dcera se v noci probudila a dokázala si přinést
židli a otevřít si "galérku" nad umyvadlem.
Tam našla balíček žiletek, které rozbalila a dělala si z nich "hada" .
Nakonec se žena probudila a vše dobře dopadlo.
Taky si mohla v šestém patře otevřít okno...
Dějí se různé příhody a tak jednu z dnešních zpráv a myslím si, že ani moc
nezáleží, že matka nebyla doma.
http://www.novinky.cz/krimi/240070-chlapec-ve-starem-meste-prezil-pad-z-balkonu-rodice-ho-nechali-samotneho.html
to se může stát každému.
Přestěhoval jsem se do přízemí a to má zase jiná rizika.

Pokud dítě naučíš, že se do okna neleze, že se do zásuvky nic nestrká,
že na sporák se nesahá, plyn se nepouští, na nůž se nesahá... tak to
nebude dělat ani u sousedů. Když budeš spoléhat na ochrany, tak je to
špatně, protože se budeš bát vyjít s dítětem ze zabezpečeného bytu.

Naše děti si sáhli na oheň většinou u prvního narozeninového dortu. Já jsem
s tím poprvé nesouhlasil, ale má to něco do sebe. Se zásuvkou to ale nelze.
Petře, ale vždyť oni o těch ochranách v zásuvce neví ! Pokud je u toho někdo
uvidí, tak jim vyhubuje, poučí je, vysvětlí jim to dle jejich věku, ale
nemusí je to zabít !

> Ve 12 letech mne málem zabil proud. Pár ran jsem schytal a vždy jen
> zabrnění a najednou pecka, že jsem se půl hodiny nemohl pohnout. Od
> té doby mám vůči elektrice respekt.

Takže ty ochrany byly úplně na prd, co? To ti neřekli, že se na to
nesahá? To tě to nenaučili? Jak jako vždycky jen zabrnění? Takže sis
sahal na proud opakovaně ve 12 letech? No potěš koště...
--------------------------------------
Žádné ochrany nebyly, taťka stavěl barák, máma po práci dělala ještě druhou.
Ano, sahal jsem si opakovaně, ale aniž bych chtěl :-))
Táta o elektrice nic moc nevěděl. Přestěhovali jsme se v roce 1961 do
moderního bytu a kdo by tehdy řešil, že elektrika (proud) může někoho zabít.

> Velmi dobře vím, že v určitém věku mi všechny děti prolezli úplně
> všechno. Prostě zvědavost. A tu o zakázaném ovoci taky známe. Zákazy
> jsou proto aby se porušovaly a zvídavost dětí je veliká.

Aha. Tak jak je možné, že už všichni nejsou mrtví? Kdyby to byla
pravda, tak každé druhé dítě strčí pinzetu do zásuvky a je po něm.
Myslíš, že každý má všechno tak dokonale zajištěné?
Tak tady jsem myslel spíše šuplíky, skříně apod.
Jestli to má zajištěné každý druhý, tak to nevím, ale v době, kdy nebyly v
zásuvkách "záclonky", tak nákup těch záslepek byl běžný.

Tady pořád platí to, že dítě musíš něco naučit a pokud ho to opravdu
naučíš, tak si to bude pamatovat a bude se podle toho chovat.
Zabezpečení jsou fajn, ale v první řadě to dítě musí vědět, co se smí
a co se nesmí. Zabezpečení nikdy nebude na takové úrovni, aby ho to
zvídavé dítě, které chce porušovat všechny zákazy, jak sám píšeš,
nepřekonalo. Je to totiž přesně naopak, to bude právě ta výzva,
překonat ochranu, přičemž následky budou o to horší.

Petře, dítě není pes, který tě bude poslouchat na slovo a i kdyby, do jakého
věku.

Ve světě na děti číhá tolik nástrah, že prostě nemáš nejmenší šanci je
všechny zabezpečit. Když budeš na zabezpečení spoléhat, dojde k
průšvihu daleko dřív, než když budeš dítě správně vychovávat a učit
ho, co se smí a co se nesmí. Absolutně odmítám názor, že je lepší dítě
na něco vůbec neupozorňovat, protože to potom schválně ud

Ano, ve světě dětí je těch násdtrah čeká opravdu moc.
Zranění při sportu, kouření, alkohol, drogy, to jsou jen ty veřejně známé.
Petře, dítě není pes a ani není plně pod tvojí kontrlou.
Dítě není počítačový program a není možné ho takto ovládat.
Jindra Polívka
J.P.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601